مدیر گروه علوم و صنايع غذايي، دانشكده كشاورزي دانشگاه تبریز گفت: تدوین راهکارهایی برای شناسایی واحدهای با ظرفیت کم و اشباع و در پی آن پیشرفت در صنایع غذایی و بهینه تَر شدن وضعیت فعلی تولید غذا می تواند از مهم ترین برنامه های دولت در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جواد حصاری افزود: محصولات کشاورزی ایران، مطبوع بوده و طعم و کیفیّت بالایی دارند و با کاهش 30 درصد ضایعات، 20 میلیون تن غذا ذخیره می شود و در تامین نیازهای غذایی کشور نقشی موثر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت صنایع تبدیلی باید کمیته ای متشکل از مسئولان، دست اندرکاران، صنعتگران و متخصّصان راه اندازی و تصویر دقیقی از صنایع تبدیلی کشور تهیه شود تا ظرفیت های خالی و اشباع در این زمینه شناسایی شده و برای توسعه صنایع تبدیلی برنامه هایی تدوین شود.

 حصاری ادامه داد: آموزش دهی مناسب به سرمایه گذار برای تولید، چگونگی و میزان تولید از الزامات بنیادین در راه اندازی صنایع تبدیلی است.

مدیر گروه علوم و صنايع غذايي، دانشكده كشاورزي دانشگاه تبریز یادآور شد: ایران از نظر تنوّع اقلیم سومین کشور در جهان شناخته شده است و بعد از آمریکا و چین در جایگاه سوم قرار دارد.

حصاری تاکید کرد: عدم تحقیق و نوآوری در صنایع تبدیلی را باید از دیگر مشکلات حال حاضر در وضعیت فعلی صنایع تبدیلی در کشور قلمداد نماییم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.