رییس اتحادیه املاک شهرستان پردیس ازاجرای طرح یکسان سازی 400مشاور املاک برای اولین بار در کشور خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از رودهن؛ وحید دولابی با بیان اینکه در حال حاضر 400 مشاور املاک در شهرستان پردیس دارای مجوز اتحادیه هستند افزود: رشد قارچ گونه املاک در شهرستان پردیس وفعالیت هزار و 200 مرکز املاک فاقد مجوز و گزارش تخلفات متعدد از دلایل اصلی اجرای این طرح است.

وی در ادامه تصریح کرد: از مشخصه های این طرح، تابلو هایی است که مردم با مراجعه به املاک براحتی می توانند شماره صنفی نام و مشخصات مدیر، مدت جواز و حتی نوع واحد را با تفکیک دو رنگ زرد و قرمز تشخیص دهند.

رییس اتحادیه املاک شهرستان پردیس با تاکید بر اینکه متقاضیان مسکن به هیچ عنوان نباید با املاک فاقد این گواهی وارد مشاوره و معامله شوند ابراز داشت: با وجود مشکلات متعددی که در سالهای اخیر در معاملات مسکن برای متقاضیان بوجود آمد اجرای این طرح امری ضروری بود و درخواست اتحادیه از مردم اینست که به هیچ عنوان وارد معامله با مشاوران املاک فاقد گواهی کسب نشوند در غیر این صورت عواقب کار بعهده خودشان است.

دولابی افزود: اتحادیه املاک شهرستان با مشاوران فاقد پروانه برخورد خواهد کرد و از مردم درخواست داریم با یاری در اجرای این طرح تنها با املاکی که دارای تابلوهای همسان شده و کد رهگیری هستند وارد معامله مسکن شوند.

وی همچنین خاطرنشان شد:از آنجایی که عده زیادی از مردم از درصد و نرخ کمسیون ها در معاملات اطلاعی ندارند در اجرای این طرح، املاک موظف شدند در کنار تابلوی طرح یکسان سازی نرخ نامه و حق کمیسیون ها را نصب کنند و در صورتی که مردم متوجه تخلف مشاورین املاک شدند با تماس با سامانه های اتحادیه مورد را اطلاع دهند تا بطور قاطع با متخلفان برخورد شود.

رییس اتحادیه املاک شهرستان پردیس در مورد خرید و فروش مسکن مهر در این شهرستان گفت: از متقاضیان خرید و فروش مسکن درخواست داریم به هیچ عنوان وارد معامله ملک درمسکن مهر نشوند زیرا هر گونه خرید و فروش مسکن مهر غیرقانونی است و مراجع ذیصلاح آن یعنی وزارت مسکن و شرکت عمران پردیس هیچ ابلاغیه ای در خصوص واگذاری و فروش ملک در مسکن مهر صادرنکرده و بی شک طرح خرید و فروش مسکن مهر بصورت وکالتی غیرقانونی است .

دولابی با بیان اینکه تاکنون شکایات بسیاری از سوی خریداران مسکن مهر در شهرستان پردیس گزارش شده است افزود: خرید و فروش ملک در مسکن مهر در جایی ثبت نمی شود و احتمال کلاهبرداری و فروش ملک به چندین متقاضی بسیار است و از آنجاییکه شرکت عمران خریدار وکالتی را به رسمیت نمی شناسد خریداردوم هنگام تحویل ملک دچار مشکلات متعددی با صاحب امتیاز اصلی خواهد شد.

رییس اتحادیه املاک شهرستان پردیس در پایان با ارزیابی بازار مسکن شهرستان پردیس در ماه های پیش رو با توجه به افزایش تسهیلات وام مسکن گفت: رشد و رونق خوبی در طی ماه های آینده برای شهرستان پردیس پیش بینی می شود زیرا با اعطای وام و افزایش سقف تسهیلات متقاضیان خرید مسکن به راحتی می توانند در شهرستان پردیس خانه دار شوند.

وی افزود: با توجه به آماده بودن واحد های انبوه مسکن مهر در یکسال آینده منطقه شاهد رشد خوبی در بخش مسکن خواهد شد و در حال حاضر زمان مناسبی برای خرید و سرمایه گذاری مسکن در شهرستان پردیس است.


انتهای پیامگ/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.