کارشناس امور تربیت بدنی بیان کرد: ورزش منظم باعث استحکام بدن می شود و همچنین به جلوگیری از روند پوکی استخوان کمک می‌کند در واقع ورزش خطرات ناشی از افتادن را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اصفهان؛سید محمد صدریه کارشناس امور تربیت بدنی با اشاره به اینکه پیری زودرس با بی حرکتی تسریع می‌شود، بیان کرد: یکی از مهمترین روشهای آهسته نمودن سالخوردگی ورزش است که هدف از آن ایجاد سازگاری در افراد مسن،‌افزایش دوران تحرک و فعال بودن خصوصاً در زنان سالمند و نیز افزایش سالهای مؤثر و مولد عمر است.

وی بیان داشت: ورزش و تمرینات قدرتی باعث می شود افراد مسن خود را جوان تر احساس کنند و فعالیت بیشتری داشته باشند همچنین فعالیت بدنی منظم باعث جلوگیری و کاهش خطرات بیماری های مانند آلزایمر، سرطان روده، فشار خون بالا و چاقی،بیماری های قلبی و دیابت می شود.

این کارشناس امور تربیتی بدنی تاکید می کند: ورزش منظم باعث استحکام بدن می شود و همچنین به جلوگیری از روند پوکی استخوان کمک می کند در واقع ورزش خطرات ناشی از افتادن را کاهش می دهد.

صدریه با اشاره به اینکه ورزش باعث می شود سالمندان خواب راحت تری داشته باشند، گفت: ورزش باعث اعتماد به نفس سالمند بالا برود و همچنین خلق و خویشانرا هم بهتر کند علاوه بر این ورزشافسردگی را هم کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها برای سالمندان است، گفت: ورزشی که به سالمندان توصیه می کنیم ورزش های کششی و ایروبیک است زیرا ورزش ایروبیک و هوازی علاوه بر اینکه سیستم اسکلتی و عضلانی را تقویت می‌کند، برای سیستم قلبی، عروقی، عصبی و حالات روحی و روانی فرد نیز موثراست.

سید محمد صدریه با اشاره به اینکه هر سالمند حداقل روزی 30 دقیقه باید ورزش داشته باشد، گفت: توصیه می شود سالمندان حتما روزی 15 دقیقه پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند و سعی کنند به صورت مستمر و دائم ورزش داشته باشند.

زارعان مسوول باغ تجربه با اشاره به اینکه روزهای سه شنبه خرداد ماه جشنواره مسابقات تفریحی-سرگرمی و بازیهای فکری و بازیهای هیجانی با عنوان "روزهای فسفری" در مرکز برگزار شد، گفت: این جشنواره بازیها با توجه به اینکه سالمندان نیاز به شادی و نشاط دارند با برنامه های هیجانی و در کنار آن چون هیجانات بالا هم برای آنها متناسب نباشد بازیهای فکری را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه احیای کودک درون، افزایش حس رقابت وتخلیه انرژی از مزیت های این برنامه است، گفت: این برنامه سه شنبه های خرداد ماه با حضور 200 نفر برگزار شد که هر هفته 10 تیم به عنوان برنده انتخاب شدند و در سه شنبه آخر ماه یعنی 26 خرداد تیم های انتخاب شده با یکدیگر مسابقات فینال می دهند.

وی همچنین تاکید کرد: افراد بالای 45 سال می توانند برای داشتن ورزش های مناسب و مستمر به باغ تجربه اقع در انتهای باغ غدیر، جنب پارکینگ شماره 4 مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 32670289 و 32670295 تماس حاصل نمایند.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.