نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه ایجاد جامعه ای سالم، کاهش جرایم، زندگی مستمر و اشتغال است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نماینده مردم قاینات و زیرکوه و رییس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی به اشاره به اینکه مهارت آموزی زمینه ساز اشتغال است اظهارکرد: لازمه ی ایجاد جامعه ای سالم، کاهش جرایم و زندگی مستمر،اشتغال  است که  وابسته به آموزش است و غنی بودن ثروت آموزش موجب کاهش وابستگی و توسعه و رونق می شود.

وی با اشاره به اینکه حضور بانوان در جامعه و مهارت آموزی آنها زمینه ساز اشتغال است افزود: اجرای برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عرصه بین المللی به موفقیت های  حاصل از این برنامه ها ازجمله میزبانی آموزش فنی و حرفه ای کشورهای اسلامی، راه اندازی میز کشورها در آموزش فنی و حرفه ای و کشور هایی همچون افغانستان، فیلیپین، اندونزی، کامبوج  و اقلیم  کردستان عراق در جهت تبادل تجربیات به ویژه با کشور های اسلامی و قطع وابستگی ها در زمینه آموزش های مهارتی و سفر اخیر مسئولان وزارت کار به استان، پیگیری های نماینده مردم قائن ازاقدامات مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان جنوبی افزود:برنامه های مهم دیگر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورشامل راه اندازی پرتال ثبت نام رشته های آموزشی و آزمون های ادواری و تهیه دفترچه های راهنمای ثبت نام  است. این مهم با هدف تسهیل در ارائه خدمات  به مخاطبان ، ایجاد سرعت ، دقت ، نظم و کاهش هزینه ها صورت گرفته است و ایجاد این پرتال ها گام مهمی به سرعت اجرای عدالت آموزشی است.

خوش آیند آخرین اقدام اداره کل برای ارائه خدمات رسانی بهتر به شهروندان خراسان جنوبی را استقرار سامانه صدور گواهینامه در استان برشمرد و مطرح کرد: با این اقدام صدور گواهینامه ها سرعت بیشتری یافته و خدمت رسانی به مردم شریف استان بهتر خواهد بود.

وی در پایان  بااشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران قائن گفت: تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز و توسعه کارگاه ها ی آموزش های فنی و حرفه ای در استان  زمینه ساز ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و پذیرش تعداد بیشتری از جوانان در رشته های مورد نیاز بازار کار است که لازمه  اختصاص اعتبارت لازم در این زمینه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار