پرند در سومین همایش بین‌المللی مهارت آموزی و اشتغال مطرح کرد؛

فعالیت بیش از 13 هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از فعالیت بیش از 13 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد تابع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سطح کشور خبر داد.

به گزارش  خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌کوروش پرند معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی مهارت آموزی و اشتغال با اشاره به فعالیت بیش از 13 هزار آموزشگاه فنی و حرفعه‌ای آزاد در سطح کشور اظهار کرد:  در حال حاضر بیش از 13 هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تابع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نشان از وجود یک شبکه وسیع از مراکز آموزشی غیر دولتی دارد که قابلیت ارائه آموزش به متقاضیان آموزش‌های مهارتی در 45 رشته  960 حرفه آموزشی را دارند.

وی ادامه داد: واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی باعث جلب بیشتر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش‌های مهارتی و همچنین کاهش هزینه‌های بخش دولتی می‌شود و نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار از طریق راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد خواهد داشت.

پرند تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور بسترسازی اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری بعنوان نقشه راه تحول و نوسازی در مجموعه خدمات، فرآیندها و فعالیت‌های این سازمان با توجه به اسناد بالادستی کشور هر ساله اقدام به تدوین بسته اجرایی سازمان آموزش و فنی‌ و حرفه ای کشور در سطح ستاد و صف کرده و براساس آن مجموعه فعالیت های خود را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد افزایش مستمر نرخ تحصیل کردگان دانشگاهی بیکار هستیم گفت: یکی از مهمترین عوامل نداشتن مهارت‌های مورد نیاز جهت کسب فرصت شغلی است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: بیکاری فارق‌التحصیلان دانشگاهی علاوه بر اسیب‌های اقتصادی ناشی از عدم اثربخشی سرمایه گذاری‌های آموزشی منجر به آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

پرند با اشاره به اینکه حمایت از توسعه مشاغل خانگی و ساماندهی کل این آموزش‌ها در سازمان از جمله محورها و برنامه‌های سند تحول مهارت است تصریح کرد: امروزه بخش‌های مختلف اقتصادی از پایین بودن بهره‌بری و قدرت رقابت‌پذیری رنج می‌برند و این باعث شده که امکان پرداختن حقوق و مزایای مناسب با شرایط اقتصادی فراهم نشود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: هدفمندسازی اجرای آموزشهای مهارتی ویژه زنان و ارتقای تاثیرگذاری در پروسه اقتصادی کشور در راستای بکارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی های آنان ، توسعه توانمندی های زنان دانشجو فارغ‌التحصیل دانشگاه، خانه دار ، شاغل و ... از دیگر محورهای پیش‌بینی شده سازمان در بسته اجرایی شد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار