اخراج استاد مخالف رژیم صهیونیستی از دانشگاهی در آمریکا

دانشگاه ایلینوی آمریکا حاضر نشد به همکاری با استادی مخالف سیاستهای رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ اتحادیه اساتید دانشگاهی در آمریکا نسبت به اخراج "استیون سالایتا" از دانشگاه ایلینوی اعتراض کرد. علت اخراج این استاد، اظهارات ضد صهیونیستی وی در حساب شخصی توئیتر بوده است.

"استیون سالایتا" در پیغام توئیتری خود نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعتراض کرد و نوشت: فقط اسرائیل است که می‌تواند در کمتر از چند هفته 300 کودک بی‌گناه فلسطینی را بکشد و در نهایت ادعا کند قربانی این جنگ بوده است. همین سخنان کافی بود تا "سالایتا" از ادامه تدریس در دانشگاه ایلینوی محروم شود.

"آنیتا لوی،" یکی از اعضای اتحادیه اساتید دانشگاهی آمریکا، در این باره گفت: اخراج "سالایتا" خلاف قوانین آزادی عمل و بیان است. 

"فیلیس وایز،" رئیس دانشگاه ایلینوی، در دفاع از تصمیم خود مدعی شد: قطع همکاری با "سالایتا" همه ما را نا‌امید کرد؛ اما موضوع دور از انتظاری نبود. ما قصد نداریم در امور سیاسی مداخله کنیم و از اساتید خود می‌خواهیم فقط به امور آموزشی بپردازند.

"سالاتیا" در سال 2013 (1392) با دریافت پیشنهاد همکاری دانشگاه ایلینوی به فعالیت خود در دانشگاه فنی ویریجینیا خاتمه داد. او چندین مطلب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال 2014 (1393) نوشت و همین موضوع بهانه‌ای برای اخراج وی از دانشگاه ایلینوی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار