مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: دشت رزن قهاوند وهمدان بهار، دو دشت ممنوعه برای حفر چاه های جدید به عنوان پایلوت در کشور معرفی شده اند.

معرفی دشت رزن قهاوند وهمدان بهار به عنوان دو دشت ممنوعه حفر چاه های  پایلوت کشور/انسداد 800 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان، مرتضی عزالدین گفت: تمام دشت های استان ممنوعه ویک دشت ممنوعه بحرانی است و از آنجا که این 2 دشت 4 شهرستان را در بر می گیرد به عنوان پایلوت معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت نیرواز حالت سازه ای به نرم افزاری تبدیل شده ونگاه شرکت ها باید نگاه حفاظتی باشد افزود: در استان همدان 17 گروه گشت وبازرسی به طور شبانه روزی دشت های استان را از نظر اضافه برداشت از منابع آب وجلوگیری از حفرچاه غیرمجاز پایش می کنند که در طرح احیا تعداد این گروه ها به 23گروه گشت و بازرسی خواهد رسید.

وی از انسداد 800 حلقه چاه غیرمجاز از خرداد سال گذشته تا کنون گفت و افزود: با انسداد این تعداد چاه 92 میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است و تا کنون هزار و 200 حلقه چاه مجاز به کنتور هوشمند آب وبرق مجهز شده است که از این تعداد 400 حلقه  کارت آنها شارژ شده است.

عزالدین گفت: رویکرد وزارت نیرو از حالت سازه ای به نرم افزاری تبدیل شده است که در شرکت های آب منطقه ای دیدگاه باید حفاظتی باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان تصریح کرد: در سنوات گذشته در استان کشاورزان جهت نصب کنتور به بانک معرفی می شدند که این حرکت نصب کنتورها را افزایش داده بود و امسال این موضوع در طرح احیا مصوبه قانونی شده است.

مرتضی عزالدین گفت: یکی از مشکلات اساسی در شرکت آب منطقه ای چارت سازمانی آنها است و با توجه به اینکه شهرستان ها در جذب اعتبارو درآمد بسیار مهم هستند اما در چارت سازمانی به عنوان اداره از آنها یاد می شود که این موضوع باید حل شود چرا که اگر شهرستانها تقویت نشود قسمت های بالای هرم دچار مشکل می شود.

وی تاکید کرد: اگر شهرستان تقویت شود، ستاد کارهای استراتژیک انجام خواهد داد و درگیرکارهای صفی نمی شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: همدان ، دشت ، ممنوع ، چاه ، انسداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.