رئیس کمیته نقل وانتقالات ضمن تشریح مقررات و قوانین نقل و انتقالات فوتبال لیگ برتر وضعیت تیم ها را تا این لحظه تشریح کرد.

تشریح وضعیت نقل و انتقالات فوتبال لیگ برتربه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مصطفی شهبازی در خصوص نقل و انتقالات اظهار داشت: تاریخ نقل و انتقالات از یک روز بعد از مسابقه حذفی شروع شده است و ده روز قبل از شروع اولین بازی‌ فصل پایان می‌یابد یعنی 30 تیر ماه 1394 زمان نقل وانتقالات به اتمام می‌رسد متاسفانه تا به امروز هیچ بازیکن یا مربی مذاکرات خود را در فصل نقل و انتقالات به ما اطلاع نداده‌اند و قرار دادی به ثبت نرسیده است.

وی افزود: کما فی السابق هیجده بازیکن با شرایط سنی آزاد می‌توانند جذب هر تیمی شوند که این بازیکنان می‌توانند هم زیر 21 سال و هم بالای سی سال باشند. به صورت قطعی باید از تعداد 27 بازیکن 9 نفر آنها زیر 23 سال باشند اما هیجده بازیکن دیگر می‌تواند شرایط سنی مختلفی را در هر تیم داشته باشند، هر باشگاهی می‌تواند چهار بازیکن خارجی بگیرد که به طور حتم یکی از این بازیکنان باید آسیایی باشد و با توجه به ‌شرایط آئین نامه هر باشگاه کار خود را پیش ببرد.

شهبازی تصریح کرد: هیچ تغییرات عمده‌ای در قوانین نقل و انتقالات نداشته‌ایم بلکه الزامات فیفا و AFC که از آئین نامه ما ایراد گرفته بود. به طور دقیق این موارد را در آئین نامه اعمال کردیم و ایرادها از طرفی به واسطه‌ها، فسخ قرار داد دو جانبه، شرایط بازیکن آزاد ربط پیدا میکرد که به صورت کلی در آئین نامه قابل رویت است.

رئیس کمیته نقل وانتقالات عنوان کرد:بازیکنانی که در یک زمان با دو باشگاه قرار داد داخلی یا رسمی امضا کنند و اگر این قرار دادها ثبت شود یا نشود تعهداتی را به وجود می‌آورد اگریک بازیکن دو قرار داد را به طور همزمان در دستور کار خود قرار دهد باید بگویم که تاریخ اولین قرار داد آن مورد قبول خواهد بود و به باشگاه دوم باید غرامت پرداخت کند اگر شرایط قرار دادها بین بازیکن و باشگاه خیلی حاد باشد به طور حتم کمیته انضباطی در این مورد رسیدگی خواهد کرد و در آنجا تصمیمات لازم برای محرومیت و یا محدودیت گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در آئین نامه‌ای پیش بینی‌های لازم به عمل  آمده که باشگاه‌ها و بازیکنان مشکلات‌های مالیاتی و پرداخت‌های قانونی را دارند که باید پرداخت کنند از جمله تسویه حساب‌ها و بازیکنانی که با باشگاه‌های خود قرار داد بستند و طلب‌هایی را نیز باید باشگاه به آنها پرداخت کند از این موارد است و از طرف دیگر اگر باشگاه یا بازیکنی مالیات یا حق عضویت خود را پرداخت نکرده باشد کمیته انضباطی می‌بایست در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد و به طور حتم کمیته انضباطی هر رای‌ را که صادر کند ما تابع آن قوانین خواهیم بود.

وی افزود: یک بازیکن یا مربی تا زمانی دارای قرار داد معتبر است به هیچ وجه نمی‌تواند با باشگاه دوم وارد مذاکره شود اگر باشگاه ذینفع شکایت  خود را در این خصوص ارائه دهد و به سازمان لیگ این مسئله اثبات شود بر اساس کد‌های انضباطی فیفا که بندی نیز به نام دوره حفاظت شده از قرارداد‌ها در آن قید شده مشمول محرومیت‌هایی نقل وانتقال و استخدام خواهد شد.

وی در خصوص تیم ب تصریح کرد: یک باشگاه با یک ساختار تشکیلاتی می‌تواند در هر رده‌ لیگ‌های  جاری کشور دارای یک تیم باشد به طور مثال می توانیم تیم فولاد خوزستان با تیم فولاد نوین را نام ببریم و در حال حاضر تیم فولاد نوین می‌تواند تیم دوم فولاد خوزستان شود و به عنوان تیم "ب" و تیم دوم باشگاه فولاد خوزستان باشد ولی این دو تیم در یک زمان و در یک دوره مسابقات به هیچ وجه نمی‌تواند بازی کند و این دو تیم نمی‌توانند در لیگ برتر با یکدیگر باشند چرا که ساختار تشکیلاتی آنها یکسان است و حامی مالی آنها نیز یکسان می‌باشد در هر صورت تیم فولاد نوین باید هر چه سریعتر وضعیت‌اش مشخص شود و طبق ضوابط چه داخل استان و چه خارج از استان باید هر چه سریعتر به وضعیت‌اش رسیدگی شود.

وی افزود: قرار داد‌ها در سه نسخه تنظیم می‌شود و به محض اینکه قرار دادها تنظیم و امضا شد باشگاه موظف است  به طرف دوم یک برگ از این نسخه‌ها را اهدا کند و بهانه‌هایی را برای ثبت در هیئت فوتبال و سازمان لیگ به هیچ عنوان ارائه ندهند چرا که نیازی به ثبت هیئت فوتبال و سازمان لیگ نیست از این سه نسخه یک نسخه برای باشگاه و یک نسخه برای طرف دوم و نسخه سوم به همراه سایر مدارک اول در هیئت‌های فوتبال کنترل و بررسی می‌شود و بعد ما مجوز را صادر می‌کنیم هر بازیکنی که با واسطه وارد یک باشگاه میَ‌شود به محض اینکه مدارک به دست ما برسد واسطه باید تمامی مدارک را امضا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار