رئیس کمیسیون انرژی مطرح کرد

مقرون به صرفه بودن انرژی بادی در مقایسه با انرژی خورشیدی

رئیس کمیسیون انرژی گفت: انرژی بادی برای ما مقرون به صرفه‌تر است؛ به دلیل آنکه 90 درصد از قطعات و تجهیزات آن در داخل تولید می‌شود اما در زمینه انرژی خورشیدی ما باید تلاش بیشتری برای بهبود اوضاع این صنعت داشته باشیم.

تلفنی/ افشاری** مقرون به صرفه‌تر بودن انرژی‌های بادی در مقایسه با انرژی خورشیدیبه گزارش خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مروی رئیس کمیسیون انرژی در حاشیه سومین همایش انرژی‌های بادی گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان مسئله جدی در مجلس دنبال می‌شود و در کشور ما ظرفیت بسیار بالایی هم در زمینه انرژی‌های بادی و هم در زمینه انرژی‌های خورشیدی وجود دارد که تا امروز متأسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی درخصوص قوانین و مقررات مربوط به این حوزه گفت: قوانین هیچ مشکلی برای استفاده از انرژی‌های نو فراهم نکرده و اگر در این زمینه با کمبودی مواجه باشیم با کمال میل آن را حل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اولویت‌های ما به حساب می‌آید، به همین خاطر کمیسیون انرژی طرحی را در رابطه با حمایت از برق کشور آماده و تقدیم مجلس کرده که در این طرح یکی از مسائل اصلی و عمده، بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است. 

رئیس کمیسیون انرژی در توضیح این طرح گفت: با تصویب این قانون، خیلی از مشکلات وزارت نیرو در زمینه‌ نیروگاه‌ها، افزایش راندمان و کاهش تلفات و بدهی آنها ساماندهی خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی افزود: انرژی بادی برای ما مقرون به صرفه‌تر است؛ به دلیل آنکه 90 درصد از قطعات و تجهیزات آن در داخل تولید می‌شود اما در زمینه انرژی خورشیدی ما باید تلاش بیشتری برای بهبود اوضاع این صنعت داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار