سنندج؛

بهره برداری ازیک واحد سردخانه نگهداری میوه و سیب‌زمینی در قروه

مدیر جهاد کشاورزی قروه ازافتتاح یک واحد سردخانه بالای صفر به منظور ذخیره‌ سازی و نگهداری میوه و سیب‌زمینی، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در قروه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران سنندج، خلیل فعله‌گری درباره مشخصات فنی این واحد گفت:حجم انبار این سردخانه هزار تن در سال است و میزان جذب مواد خام کشاورزی در آن هزار و 100 تن است.

وی افزود: این طرح در دو سالن به ابعاد 11 در 3 مترمربع و به مساحت هزار و 300 مترمربع احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قروه بیان کرد: اعتبار اجرای این طرح 14 میلیارد و 500 میلیون ریال است که توسط متقاضی هزینه شده و برای 5 نفر نیز شغل فراهم کرده است.

فعله گری گفت:شهرستان قروه با دارا بودن بیش از 2 هزار و 400 هکتار باغ و نیز تولید سالانه بیش از 150 هزار تن سیب‌زمینی یکی از شهرستان‌های عمده تولیدکننده محصولات کشاورزی در کردستان است.

وی افزود: برای ذخیره‌سازی تولیدات و جلوگیری از فاسد شدن و به منظور تنظیم بازار محصولات و بالا بردن توان انبارداری و ایجاد اشتغال، ضرورت احداث انبارهای فنی در منطقه بسیار مهم است.

مدیر جهاد کشاورزی قروه بیان کرد: در حال حاضر 42 واحد درجه‌بندی سیب‌زمینی و انبارهای محصولات کشاورزی با ظرفیت سالانه 49 هزار تن در منطقه فعال است.

وی تعداد سردخانه‌های بالای صفر شهرستان را هم 8 واحد اعلام کرد و گفت: این واحدها توان ذخیره 10 هزار تن محصول را داراست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.