سنندج؛

ضرورت توسعه وراه اندازی بخش کودک، درکتابخانه های عمومی استان کردستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: راه‌اندازی و توسعه بخش کودک با ویژگی‌های منحصر بفرد و منابع مربوط به این رده سنی از اولویت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، اسماعیل احمدی، در کارگاه تکنیک ‌قصه‌گویی که در اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان برگزار شد، گفت: نهادینه کردن فعالیت‌هایی که می تواند نقش مهمی در آینده کشور و جامعه داشته باشد بایددردوران کودکی در فرد صورت گیرد.

وی افزود: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های افراد در دوران کودکی می‌تواند مسیر زندگی آنها را در آینده مشخص کند و این امر آینده‌ای روشن را برای فرد و جامعه رقم می‌زند.

احمدی نقش مهم کتابخانه‌های عمومی را در هدایت کودک به سمت و سوی مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این نهاد فرهنگی مانند خانواده و آموزش و پرورش نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در ادامه از فعالیت 17 بخش مستقل کودک در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و عنوان کرد: بقیه کتابخانه‌ها نیز دارای قفسه‌هایی با کتاب‌های ویژه کودکان است اما سیاست این نهاد فرهنگی تفکیک این بخش از دیگر قسمت‌های کتابخانه است.

وی با تاکید بر اینکه کتابداران بخش کودک باید محیطی جذاب برای کودکان فراهم آورند، بیان کرد: کتابداران باید با جذاب‌سازی محیط کتابخانه و همچنین توجه ویژه به نحوه رفتار با کودک زمینه را برای توجه بیشتر این رده سنی به کتابخانه‌ها فراهم سازند.

احمدی درپایان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای کتابداران شاغل در بخش کودک از برنامه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان است که در آینده نیز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.