معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان از استقرار شش شعبه دادگاه کیفری یک برای اولین بار دراستان کرمان در شهرستان های کرمان، جیرفت، سیرجان، بم و رفسنجان خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، بنا به اعلام روابز عمومی دادگستری کرمان، محمد صادق شجاعی در آئین تودیع ومعارفه دادستان جدید شهرستان بردسیر ،گفت: دادگاه های یک کیفری با حضور سه قاضی عالی رتبه تشکیل می شوند وبه جرائم خیلی مهم حوزه های قضائی رسیدگی می کنند.

این مقام ارشد قضائی استان با بیان اینکه تجدید نظر احکام این دادگاه ها در دیوان عالی کشور صورت می پذیرد،افزود: پیش از این دادگاه کیفری یک فقط در مرکز استان مسقر بود.

شجاعی،معاون آمار وانفورماتیک دادگستری کل استان نیز گفت : در اردیبهشت ماه سال جاری علیرغم تغییرات اساسی در سیستم نرم افزاری، همچنان استان کرمان حائز رتبه سوم کشوری از لحاظ سیستم مدیریت پرونده (cms)شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون آئین دادرسی کیفری جدید که از اول تیرماه سال جاری لازم الاجرا است اشاره کرد وافزود:در این قانون توجه ویژه ای به حقوق مردم شده است.

این مقام قضایی اعلام تصریح کرد: درقانون آیین دادرسی کیفری جدید اختیار قانونی از جمله حق استفاده از وکیل،حق اطلاع به خانواده را به محض دستگیری به متهمین داده است.

وی گفت: قانون گذار ضابطین را ملزم نموده آموزش های لازم را در این خصوص فراگیرند و هیچ ضابطی بدون داشتن کارت مخصوص ضابطین که از سوی قوه قضائیه صادر می شود حق دخالت ندارد.

شجاعی خاطرنشان کرد:بردسیر یکی از امن ترین شهرستان های استان کرمان محسوب می شود ونرخ رشد جرائم در آن بسیار کم است واین نشانه درک وفهم بالای مردم ومدیریت صحیح مسئولین این منطقه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.