معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم مشورت‌های مستمر میان ایران و عراق و اقلیم کردستان به منظور کاستن از مشکلات و حل و فصل هرچه سریعتر مسائل و مشکلات حقوقی ، قضائی و کنسولی شهروندان تاکید کرد.

لزوم سرعت بخشیدن به روندهای قضائی برای تبیین تکلیف زندانیان
به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،"حسن قشقاوی" معاون کنسولی ، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقام های اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرده است ، صبح روز یکشنبه 24/3/94 با آقای قاضی احمد زبیر رئیس قوه قضائیه اقلیم کردستان عراق دیدار و در خصوص همکاریهای دوجانبه و نیز مسایل قضائی و کنسولی ایرانیان مقیم و فعالان اقتصادی و تجاری کشورمان در منطقه یاد شده گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
قشقاوی با اشاره به اهمیت همکاریهای ایران و عراق و نیز اقلیم کردستان و حجم بسیار بالای رفت و آمدهای اتباع دو کشور ، بروز برخی مسائل قضائی برای اتباع ایران و عراق در خاک دو کشور را طبیعی خواند و در عین حال بر لزوم مشورتهای مستمر فیمابین به منظور کاستن از مشکلات و حل و فصل هرچه سریعتر مسائل و مشکلات حقوقی ، قضائی و کنسولی شهروندان و همچنین سرعت بخشیدن به روندهای قضائی برای تبیین تکلیف افراد بازداشتی و زندانیان تاکید کرد.
 
قشقاوی همچنین مسئله زندانیان ایرانی در اقلیم کردستان را از موضوعات جدی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران توصیف و اظهار امیدواری کرد که در چارچوب مذاکرات و تفاهم انجام شده ، روند انتقال آنها به کشورمان بزودی صورت پذیرد.
 
 در این دیدار رئیس قوه قضائیه اقلیم کردستان عراق هم ضمن اظهار خرسندی از فرصت فراهم شده در این سفر برای تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه ، بر آمادگی شورای قضائی اقلیم کردستان به منظور گسترش همکاریها در زمینه های قضائی و حقوقی و کنسولی تاکید کرد.
 
قاضی احمد زبیر ضمن تشکر از حمایت های تاریخی جمهوری اسلامی ایران از مردم کرد و عراق و تاکید بر اهمیت فراهم سازی شرایط حقوقی مناسب با نظرها و فعالیت اقتصادی تجاری اتباع دو کشور ایران و عراق ، آمادگی خود را برای حداکثر همکاریها در این راستا اعلام کرد.
 
 همچنین معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به اقلیم کردستان عراق ، وارد سلیمانیه  شد و با جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق هم دیدار و از وی عیادت کرد.
 
قشقاوی ضمن ابلاغ سلام گرم مقام های عالیرتبه کشورمان به طالبانی ، برای وی سلامتی روزافزون آرزو کرد.
 
همسر جلال طالبانی نیز در این دیدار از روند معالجه و بهبود شرایط جسمی آقای طالبانی اظهار رضایت کرد و از ابراز لطف مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران نسبت به ایشان تشکر و قدردانی نمود.
 
دیدار با استاندار سلیمانیه (آسو فریدون) از دیگر برنامه های قشقاوی در سفر به این اقلیم بود. در این دیدار بر گسترش همکاری های استان های مرزی ایران و عراق بویژه سلیمانیه تأکید شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قشقاوی ، ایران ، کردستان ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار