7 اثر از کارتونیست‌های استان به نمایشگاه مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور یمن راه یافت.

راهيابي آثار کارتونيست‌هاي خراسان شمالي به جشنواره جهاني کاريکاتور يمنبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بجنورد و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، نخستین جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور یمن با مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران و خانه کاریکاتور برگزار شد و کاریکاتوریست‌های سراسر دنیا از این طریق اذهان عمومی را متوجه جنایات رژیم آل سعود در یمن کرده‌اند.

در این جشنواره که در واکنش به جنایات بی سابقه رژیم آل سعود علیه جنبش انقلابی مردم یمن برگزار شده است، بیش از 200 هنرمند با 623 اثر از 33 کشور دنیا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که 9 اثر متعلق به کارتونیست‌های خراسان شمالی است.

عباس ناصری، عقیل رستگاری، حامد مرتضوی علوی و تقی رضائی هنرمندان خراسان شمالی هستند که با آثار خود در دو بخش کارتون و کاریکاتور جنایات آل سعود را محکوم کرده‌اند.

گفتنی است این آثار در پاتوق هفتگی کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی به صورت ورک‌شاپ تولید و ارسال گردید که از 9 اثر تولید شده در این ورک‌شاپ 7 اثر به نمایشگاه آثار برتر این جشنواره راه پیدا کرده است.

سکوت رسانه‌ های غربی و مجامع بین‌المللی، جنایت و کودک کشی در یمن و خیانت و همراهی شیوخ عرب از موضوعات بخش کارتون و ملک سلمان (پادشاه عربستان)، خلیفه بن زاید آل نهیان (امیر امارات)، منصور هادی (رییس جمهور فراری یمن)، حمدبن عیسی آل خلیفه (پادشاه بحرین)، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی (امیر قطر)، بنیامین نتانیاهو، فرانسوا اولاند و باراک اوباما از موضوعات بخش کاریکاتور در این جشنواره است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.