تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

راه اندازی مرکز فن آوری‌های نوین مدیریت شهری در منطقه یک
 
مجید سعادتمندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  اظهار کرد: مرکز فن آوری‌های نوین شهری توسط واحد کارآفرینی مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی  منطقه و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف به منظور ایده یابی و شناسایی فرصت های موجود و ایجاد شبکه کارآفرینان منطقه و حمایت از کارآفرینان نوپا و جوان راه اندازی می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: این مرکز قرار است با همکاری فیض بخش از اساتید کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در جهت استفاده از ایده های نو و شناسایی فرصت‌های کارآفرینی و همچنین حمایت از کارآفرینان جوان و استفاده از ایده های آنان در مدیریت شهری فعالیت کند.
 
سعادتمندی اظهار داشت: همچنین این مرکز در جهت ایجاد، حفظ و تقویت شبکه کارآفرینان و آموزش مفاهیم کارآفرینی و مدیریت شهری و برگزاری جلسات و انتقال تجربیات با کارآفرینان موفق به خصوص در حوزه مدیریت شهری و ارتقای فعالیت‌های شهری بزرگ شروع به کار می‌کند.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
آغاز اجرای طرح مبارزه با مگس‌های سفید در غرب تهران
 
رضا مددی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز اجرای طرح کنترل و مبارزه با مگس‌های سفید در غرب تهران اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی فعالیت‌های کنترل و مهار حشرات با کنترل دقیق و مستمر کانون‌های آلوده، نصب اتیکت‌های زرد بر بدنه درختان، آبشویی، حمع‌آوری سرشاخه‌های آلوده به این حشره و معدوم کردن برگ‌ها از جمله اقداماتی، به مرحله اجرا درآمده است.
 
مددی تغییر آب و هوا و بر هم خوردن اکولوژی و تعادل محیط زیست را دلیل بروز این حشرات برشمرد.
 
اجرای اصلاح هندسی بزرگراه گمنام- کردستان
 
امیررضا خیرالهی شهردار منطقه چهار منطقه 6 در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  اظهار کرد: در راستای اجرای طرح خط سفید و به منظور سهولت در تردد شهروندان توسط اداره حمل و نقل و ترافیک این ناحیه اقدام به اجرای اصلاح هندسی در برخی معابر از جمله بزرگراه گمنام- کردستان شده است. 
 
وی ادامه داد: از جمله از اقدامات در این زمینه، جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس که قبل از پل کردستان واقع شده بود است. 
 
خیر الهی افزود: خط کشی، بستر همسطح سازی انهار و ایجاد کانال عبور عابر در تقاطع های فاطمی – حجاب، فاطمی – کارگر، فاطمی- سیندخت و کارگر تقاطع خیابان شانزدهم از اقدامات آماده‌سازی ناحیه در راستای اجرای طرح خط سفید است. 
 
شهردار ناحیه چهار منطقه گفت: توسط اکیپ‌های گشت‌زنی در سطح ناحیه المان‌های ترافیکی هر روز بازدید شده و در صورت شکستی یا نیاز به تعمیر سریعا و به طور روزانه انجام خواهد شد. 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
دست دزدان از فروش زیر مخزنی های شهرداری کوتاه شد
 
مهدی فرجی شهردار ناحیه 7 منطقه 20 در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعویض تمامی زیر مخزنی‌های ناحیه، اظهار کرد:  بیش از 245 زیرمخزنی تعویض و به جای آن زیر مخزنی‌های بتونی جای‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه حمل و جابجایی مخزن‌های بتونی نیازمند استفاده از جرثقیل بود و سخت‌تر است، گفت: اما مقاومت مخازن بتونی بیشتر بوده و با برخورد خودرو و یا تماس با آب تغییر شکل نمی‌دهد.
 
شهردار ناحیه 7 یکی از مهمترین علل تعویض این مخازن را سرقت مخازن فلزی توسط اوباش و معتادان بیان کرد و افزود: زیر مخزنی های فلزی به دلیل سبکی و همچنین وجود آهن در آن به آسانی با استفاده از یک دیلم جابجا و توسط اوباش و معتادان به سرقت رفته و به قیمت‌ پایین در اختیار خریداران ضایعات آهن قرار می‌گرفت که با تعویض این زیرمخزن‌های فلزی یا بتونی دست سارقان از دزدیدن مخازن کوتاه می‌شود.
 
 
آغاز به کار مجمع خیرین در منطقه 22
 
عشرت شایق، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری تهران رسالت اجتماعی خود را بر اساس خدمت به اعضای جامعه به ویژه رسیدگی به آسیب هم‌چنین محرومان جامعه قرار داده و خدمات قابل توجهی نیز در مناطق 22 گانه و سازمان‌های مستقل برای حمایت از این اقشار ارائه داده است.
 
وی افزود: در راستای استقرار این برنامه، سازمان رفاه‌، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بر اساس رسالت و مأموریت‌های خویش مبتنی بر سازمان بخشیدن به این سنت حسنه در شهر تهران و حمایت از خیرین و خیریه‌های فعال در این امر، طرح مجمع خیرین شهر تهران را پیشنهاد کرده است.
 
شایق تصریح کرد: در آستانه‌ی ماه مبارک با توجه به نقش اسلامی و مؤثر شیوه‌های قرآنی همچون سنت حسنه احسان، اتفاق، صدقه، خیران در منطقه و دعوت از آنان در این راه پیشگام و پیش قدم باشد.
 
وی با اشاره به مأموریت‌های 18 گانه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را برشمرد و گفت: شهرداری تهران در کنار سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی گسترده‌ای را در شهر به اجرا درآورده که بخش زیادی از این فعالیت‌ها مربوط به رفاه و ارائه خدمات به اقشار آسیب‌دیده در معرض آسیب است و در همین راستا شرکت‌ها و سازمان‌های مستقل شهرداری مناطق 22 گانه بنا به مأموریت خود خدماتی مانند کمک مستقیم به افراد نیازمند، تأمین جهیزیه، اهدای سبد کالا و بن شهروند آموزش مهارت و ایجاد اشتغال برای نیازمندان، سروسامان دادن به افراد بی‌خانمان و غیره ارائه داده می‌شود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار