طراحی و ساخت دستگاه مکانیک سیالات

پژوهشگران استان اردبیل موفق به طراحی و ساخت دستگاه مکانیک سیالات با قابلیت حرکت سیالات در سه شرایط شدند.

یاور نور محمدی زیبا مسئول فنی در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: این دستگاه شامل سه مخزن آب که در مقابل خوردگی محافظت شده‌اند، تعدادی اتصالات شیشه‌ای از نوع پیرکس، یک موتور مکنده آب، مانومتر جیوه‌ای U شکل و دریچه‌ای ویژه و شیر تخلیه است. 
 
وی افزود: یکی از مخازن عمودی و به شکل مکعب مستطیل و مجهز به یک سرریز 3inoh است که موجب ایجاد فشار ثابت در مخزن لوله‌ها می‌گردد و مخزن دیگر افقی و در واقع مخزن ذخیره آب است و سومین مخزن برای اندازه‌گیری جریان طراحی شده است، همچنین در روی لوله‌های جریان قسمتی برای تزریق ماده رنگی و مشاهده آشفتگی جریان در لوله تعیبه شده است. 
 
نور محمدی زیبا به اساس کار این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در آزمایش مکانیک سیالات، ارتقاع آب در مخزن عمودی موجب جاری شدن مایع در لوله‌های رابط می‌گردد و از دریچه مخصوص، تزریق ماده رنگی انجام می‌شود و سرعت جریان توسط شیری که قبل از دریچه وجود دارد تنظیم می‌شود و بدین وسیله حرکت سیال که در سه شرایط ویژه‌: حرکت آرام، حرکت در شرایط انتقال از آرام به منقلب و حرکت منقلب طبقه بندی می‌شود. 
 
وی خاطر نشان کرد: این دستگاه در صنایع مختلف مواد مورد عمل معمولا به صورت مایع می‌باشد و انتقال این مایع صرفا توسط لوله‌های و مجازی مختلف عملی می‌گردد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار