بیرجند؛

نماز باوری ویژگی مهم یاوران نماز

معاون توسعه مشارکت مردمی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه یاوران نماز باید الگوهایی در برپایی نماز به معنای واقعی آن باشند، افزود: یاوران نماز قبل از اینکه به نماز یاوری برسند باید به نماز باوری برسند که این از ویژگی‌های مهم یک یاور نماز است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ سید علی منیری در همایش یاوران نماز خراسان جنوبی گفت: دوره آموزش‌های یاوران نماز در دو بخش نمازشناسی و دعوت به نماز بعد از ماه مبارک رمضان در کشور اجرا می شود.

وی تصریح کرد: بخش نخست(نمازشناسی) منظور گوهر این عبادت است که برای کودک تا پژوهشگر بزرگ حوزه هر روز درس‌های جدیدی دارد که می توان از آن پندهای بسیاری گرفت.

وی اظهار کرد: محور دوم راه های و شیوه های مؤثر دعوت به نماز است که در این زمینه نیز باید تلاش های بیشتری داشته باشیم و در وهله نخست نیز هر فرد باید دعوت به نماز را از خانواده و اهل خویش آغاز کند.

منیری در ادامه به رونق مساجد در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: با این وجود وقتی از منظر آسیب شناسانه به مسایل نگاه می کنیم، شاهد حضور کمرنگ طیف جوان در مساجد هستیم که در این باره باید دلایل را مورد بررسی قرار گیرد.

منیری در ادامه گفت: در زمینه فعالیت های مرتبط با نماز مشکل فعلی بحث اقامه نماز برای افراد و نیز برداشتن موانع نماز اول وقت در مسجد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های ما در زمینه نماز باید به گونه ای باشد که حق نماز را ادا کنیم و برای موفقیت در این عرصه باید اول نماز باور باشیم که اسوه و مصداق نماز باوری حضرت امام(ره) می باشند.

منیری همچنین گفت: در هیچ کجای دنیا فعالیت های مؤثر بدون کار تشکیلاتی پیش نرفته و کار تشکیلاتی یعنی کار منظم، دارای برنامه و تقسیم شده و هدف ما نیز آن است که هسته های یاوران نمار تبدیل به تشکیلاتی در زمینه کار فرهنگی مهم یعنی اقامه نماز شود.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز گفت: در هر شهرستان استان 8یاور نماز شامل چهار نفر خواهر و چهار نفر برادر فعالیت دارند و در مجموع بیش از 80 یاور نماز در استان فعالیت فرهنگی دارند.

حجت الاسلام حسین کمیلی افزود: مسئله نماز 114 مرتبه و کلمه نماز و مشتقات آن قریب هزار بار در قرآن تکرار شده و یک ششم آیات قرآن نیز مربوط به این فریضه است که نشان از اهمیت این عبادت فردی و اجتماعی دارد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.