بیرجند؛

بومی بودن 70 درصد مبلغین اعزامی به مناطق مختلف خراسان جنوبی

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مبلغین بومی استان هستند، افزود:۳۰ درصد دیگر نیز از دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد به این استان اعزام می‌شوند.

در آستانه ماه مبارک رمضان : بومی بودن 70 درصد مبلغین اعزامی به مناطق مختلف خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ حجت‌الاسلام علی کوثری نیا از سامان دهی۹۰۰ مبلغ در استان خبر داد و گفت: این مبلغین در ایام ماه رمضان در شهرها، بخش‌ها و روستاها فعالیت تبلیغی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد این مبلغین بومی استان هستند، تصریح کرد: تعداد ۳۰ درصد دیگر نیز از دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد به این استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام کوثری نیا خاطرنشان کرد: این مبلغین در راستای اهمیت تبلیغ در اسلام به‌ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام اسلام و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در مناطق مختلف استان حضور خواهند یافت.

وی، برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، برگزاری مراسم جشن و مراسم شب قدر را ازجمله برنامه‌های این مبلغین در مساجد عنوان کرد.

وی گفت: مبلغین در این ماه تلاش می‌کنند تا در سخنرانی‌های خود جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه در جامعه، احیا ارزش‌ها و سنت‌های حسنه الهی، فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت، احیا امربه‌معروف و نهی از منکر، لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به خشکسالی های چندین ساله در استان را برای مردم تبیین کنند.

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه سال گذشته نیز 5 هزار و ۷۵ نفر مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مناطق استان اعزام‌شده‌اند، افزود: این مبلغین در مناسبت‌های مختلف ازجمله ماه رمضان، صادقیه، ایام محرم، صفر، ارتحال امام خمینی (ره)، اعتکاف، مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، مهدویت، دهه اول و دوم فاطمیه، هفته وحدت و دهه فجر ۵۶ هزار و ۴۲۵ نفر روز تبلیغ را انجام داده‌اند.

در حال حاضر ۶۴ نفر مبلغ در قالب طرح استقرار، ۷۰ نفر در قالب طرح هجرت بلندمدت و ۱۲۰ نفر مبلغ بومی در خراسان جنوبی مشغول فعالیت تبلیغی در طول سال هستند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.