در حالی چند روز دیگر تا شروع میزبانی‌های ایران در مسابقات لیگ جهانی باقی‌نمانده است هنوز تکلیف یکسری افراد برای شرکت در سالن مسابقه مشخص نشده است.

بلاتکلیفی حضور بانوان در مسابقات والیبالبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نخستین دیدار دور برگشت تیم‌های ملی ایران و آمریکا روز جمعه 29 خردادماه در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‌شود٬ مسئولان مربوطه برای اجرای هرچه بهتر این رقابت‌ّها از هیچ چیز کوتاهی نکردند تا بهانه به دست ناظر فدراسیون جهانی ندهند اما وضعیت یک مساله مهم آن‌هم حضور بانوان هوادار در سالن هنوز مبهم است و مسئولان مربوطه در این خصوص تصمیم قاطع و مشخصی نگرفته‌اند٬ در برخی محافل گفته شده اگر از حضور بانوان در سالن ممانعت شود احتمال لغو میزبانی ایران وجود داد.

ممنوعیت حضور بانوان در سالن‌های والیبال در شرایطی است که سال گذشته ایران برای دومین بار تجربه حضور در لیگ جهانی را با درخشش پشت سر گذاشت ولی عملکرد خوب بازیکنان ایران پشت ایرادات فدراسیون جهانی به میزبانی ایران در خصوص کم بودن تعداد بانوان حاضر در سالن گم شد و در حقیقت حاشیه بر متن غلبه کرد.

ممنوعیت حضور بانوان در سالن مسابقات لیگ جهانی 2015 در شرایطی است که پیش از این مسئولان نهادهای مختلف از ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شدن این موضوع با ساز و کارهای خاص خبر داده بودند ولی شرایط کنونی حاکی از این است که این ساز و کارها در یک جمله کوتاه خلاصه شده ؛ خانم‌ها بلیت نخرند!!!!

تنوع نظرات مسئولان در مصاحبه با منابع خبری مختلف در خصوص حضور بانوان در سالن‌های والیبال هم البته بر پیچیده تر شدن موضوع افزود ، چنانکه:

**روزنامه شرق:

18 روز دیگر تا میزبانی ایران در لیگ جهانی والیبال باقی مانده و هنوز تکلیف ورود زنان به سالن‌های والیبال مشخص نشده است. مولاوردی، معاون زنان ریاست‌جمهوری، پیش از این خبر داده بود ورود زنان به سالن‌های والیبال به تأیید نهایی رسیده است؛ اما خبری از وزارت ورزش درباره ورود یا عدم ورود زنان به ‌گوش نمی‌رسد.

روزنامه شرق پس از این مقدمه آورده است: سراغ مولاوردی رفتیم تا از او بپرسیم بالاخره درهای ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی‌های والیبال به روی زنان گشوده می‌شود یا نه. او در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید صورت‌جلسه ورود زنان به سالن‌های والیبال توسط نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان امضا شده و در انتظار ابلاغ وزیر ورزش و جوانان است.

حالا وعده و دستور روحانی برای ورود زنان به سالن‌های والیبال باید توسط وزیرش ابلاغ شود؛ اتفاقی که اگر خردادماه امسال رخ ندهد، باز هم انتظار یک‌ساله زنان ایرانی را به‌دنبال خواهد داشت.

اما در گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر کشور این‌گونه به این موضوع پرداخت؛

**وزیر کشور: دستور جدیدی برای ورود بانوان به استادیوم نداریم

وزیر کشور گفت: دستور جدیدی برای ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی نداریم و مطابق قوانین‌ گذشته عمل خواهیم کرد. رسانه‌ها این مساله را منعکس کنند تا در بازی پیش‌ روی والیبال مشکلی در استادیوم ورزشی پیش نیاید.

در اینکه تیم ملی کشورمان پر قدرت‌تر از هر زمان در مسابقات پیش‌رو حاضر خواهد شد شکی نیست، اما معلوم نیست حاشیه‌های غالبا پر رنگ‌تر از متن چه زمانی قصد دارد دست از سر ورزش کشور بردارد  و در عین حال مشخص نیست چه زمانی و در سایر چه شرایطی تعیین تکلیف جای بلاتکلیفی‌هایی را که هر از چند گاهی رخ نمایی می‌کنند خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ugd
۲۲:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
زیادی بزرگش میکنن الان بانوان در مسابقات بسکتبال حضور دارن چرا نباید به ورزشگاه بیان تنها رشته که میتونیم حرفی واسه گفتن تو دنیا داشته باشیم والیبال هست خرابش نکنید با این کارهای بی معنی!
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۹:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
علیرغم حمایت ازبازیکنان غیوروالیبالیست حضور یاعدم حضور زنان درورزشگاه منوط به نظر کارشناسان دینی (مراجع عظام) وانطباق این موضوع باشرع است نه نظر سیاسیون نه نظر فدراسیون های یین المللی هیچ یک ملاک نیست ! درصورت هرگونه کوتاهی مطالبات بعدی شاید گستاخانه تر ودرمخالفت آشکارباشرع باشد مثلا لزوم حضور زنان بصورت بی حجاب و...
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۸:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
به نظر من ورود خانوم ها به ورزشگاه خوب نیست و باعث بی حیایی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
باید از حضور بانوان در ورزشگاهها هرچند به صورت آزمایشی حمایت کرد.این به نفع ورزش است.
آخرین اخبار