با حضور دکتر سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سالن ورزشی چند منظوره روستای شهدای چلغایی بناب به بهره برداری رسید.

بهره برداری از سالن ورزشی چند منظوره روستای شهدای چلغایی بناب

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سالن ورزشی چند منظوره روستای شهدای چلغایی بناب در 1400 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و از نوع تیپ های وزارت ورزش و جوانان از سال 89 آغاز و در خرداد 94 به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این سالن فرج الهی فرماندار شهرستان بناب ضمن خوش آمدگویی به معاون وزیر و مدیران کل وزارت گفت : ورزش شهرستان بناب با جمعیت ورزشکاران سازمان یافته 5 هزار نفری استعدادها و پتانسیل های بسیاری در ورزش قهرمانی داشته و در بخش همگانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی یکی از قطب های منطقه بشمار می رود.

وی تصریح کرد : 5 طرح نیمه تمام ورزشی در شهرستان بناب وجود دارد و با افتتاح این پروژه روستای چلقایی بناب با جمعیت بالای شش هزار نفر صاحب سالن ورزشی چند منظوره توپی و تمرینی شد.

وی در این آیین خواستار توجه به هیاتهای ورزشی ، تجهیز اماکن ورزشی و توسعه فضاهای ورزشی شد و افزود : شهرستان بناب که به شهر بناب شهر دوچرخه و نماد ورزش این منطقه معروف شده است پس از سالها دوباره در سال 93 برگزار شد و مقرر شد در سال 94 این همایش بصورت کشوری برگزار شود.

سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در این آیین بیان داشت : سرانه فعلی ورزشی استان 62 صدم متر مربع است که شهرستان بناب دارای 50 صدم متر مربع فضای ورزشی است.

وی تصریح کرد : با اتمام پروژه های عمرانی ورزشی در استان سرانه فضاهای ورزشی استان به 82 صدم متر مربع خواهد رسید و در پایان سال 1396 به یک متر خواهد رسید.

حجه الاسلام و المسلمین باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت :  در 35 سال گذشته توجهات بی نظیری به ورزش کشور شده است .

وی مهمترین مشل و معضل ورزش شهرستان بناب در بخش زیر ساختها را تعرض به اراضی ورزشی دانست و گفت : به علت بالا بودن قیمت زمین در شهرستان بناب برخی معارضین با ورود به زمینهای با کاربری ورزشی مشکلات عدیده ای را برای شهرستان بناب بوجود می آورند و بایستی برای محوطه سازی زمینهای ورزشی اعتبارات خاصی پیش بینی شود.

دکتر سید مناف هاشمی معاون وزیر و معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان کشور ساخت این سالن را حق مردم منطقه دانست و افزود : نباید تصور کرد با ساخت این سالن حق مطلب را ادا کرده ایم و برای تحقق سایر اهداف نیز تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد : مشکلات دولت در 2 سال اخیر با توجه به تحریم ها اجازه نداده تا اقدامات و کارهای بزرگی در بخش ورزش و زیر ساختها و برظرف کردن مشکلات جوانان انجام پذیرد ولی تمام توان و تلاش را برای برطرف مشکلات حتی با کمترین اعتبارات مالی بکار خواهیم گرفت.

دکتر هاشمی در ادامه بیان داشت : ورزش عاملی برای توسعه در بخشهای اشتغال و رونق اقتصادی بوده و در ایجاد شور و نشاط در جامعه نقش مهمی دارد و یکی از اصل های کاهش معظلات اجتماعی است.

وی تصریح کرد : کمتر نگاه فرهنگی به مقوله ورزش شده است و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میتواند در ایجاد این نگاه نقش مهمی داشته باشد و چرا که توجه به مقوله ورزش در بخشهای مختلف پوسته های جامعه تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اعتبارات وزارت ورزش و جوانان گفت : در سال 1393 بیش از 200 میلیارد ریال اعتبارت تخصصی وزارت بوده و 200 میلیارد تومان نیز در بخشهای استانی بوده که وزارت ورزش و جوانان توانست 280 پروژه را در سطح کشور به بهره برداری برساند و اگر تحصیص ها کامل می شود می توانستیم 83 پروژه دیگر را افتتاح کنیم.

دکتر مناف هاشمی تصریح کرد : در سال 1394 در نظر داریم همانند سال 1393 با جذب تخصصی بیشتر پروژه های بیشتری را به بهره برداری برسانیم و به زودی شاهد اتمام تمامی پروژها در کشور با حمایت دولت تدبیر و امید خواهیم بود.

در ادامه سفر دکتر سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی و رحمانی مدیرکل امور استانها و شیسی مدیر کل طرح و برنامه وزارت ورزش و جوانان کشور به استان آذربایجانشرقی و شهرستان بناب از پروژه های عمرانی ورزشی روستاهای آخون قشلاق ، خانه برق ، رشد بزرگ ، استادیوم 10 هزار نفر و مجموعه ورزش باستانی بازدید کردند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.