هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جديد در بازار آزاد با قیمت ۹۰۴ و طرح قدیم به ۹۰۳ هزار تومان معامله می شود که به این ترتیب سکه برای بازگشت به مدار ۸۰۰ هزار تومانی تنها ۳ هزار تومان فاصله دارد که این اتفاق با شرایط فعلی اصلا بعید نیست.

 به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران ، طی روز گذشته معاملات طلا در بازارهای جهانی تغییر مسیر داد و افزایش بیش از ۰/۵ درصدی را نسبت به معاملات جمعه اخیر تجربه کرد. قیمت اونس جهانی در نخستین روز معاملاتی این هفته بازارهای جهانی با اعلام بهبود شاخص بیکاری آمریکا و کاهش بهای دلار با روند مثبت آغاز به کار کرد و روی رقم ۱۱۸۶ دلار قرار گرفت.

به گفته تحلیلگران بازارهای جهانی، افزایش تقاضا موجب رشد ۱۰ دلاری قیمت فلز زرد شده است به طوریکه روند کاهشی بهای طلا در سه هفته گذشته، میل به خرید و به تبع آن احتمال رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی را بیشتر کرده است.

اما این در شرایطی است که افزایش نیم درصدی طلای جهانی، تاثیری قابل توجهی در معاملات روز گذشته آتی سکه نداشت، به طوری که از چهار سررسید فعال این بازار، سررسید تیر ماه به قیمت ۹۱۳ هزار تومان معامله شد که ۰/۶۳ درصد افت قیمت داشت. سکه تحویل شهریور‌ نیز با قیمت ۹۲۷ هزار تومان معامله شد که کاهش ۰/۵۳ درصدی را تجربه کرد. در عین حال قرارداد تحویل آبان ‌ماه با قیمت ۹۴۷ هزار تومان معامله شد که افت ۰/۴۳ درصدی را داشت و در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت ۹۶۸ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۷۳ درصدی معاملات را به پایان رساند.

این در حالی است که بازار نقدی سکه نیز با کاهش نرخ همراه شد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جديد در معاملات روز شنبه با افت سه هزار تومانی نسبت به روز یک شنبه گذشته در بازار آزاد به ۹۰۴ و طرح قدیم به ۹۰۳هزار تومان رسيد. به این ترتیب سکه برای بازگشت به مدار ۸۰۰ هزار تومانی تنها ۳ هزار تومان فاصله دارد که این اتفاق با شرایط فعلی اصلا بعید نیست.

 نيم سکه نيز در اين بازار نسبت به یکشنبه گذشته کاهش دو هزار تومانی را تجربه کرد و با ۴۶۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین ربع سکه با افت سه هزار تومانی نسبت به روز قبل خود با نرخ ۲۵۲ هزار تومان معامله شد. سکه یک گرمی نیز با همین مقدار کاهش نسبت به آخرین معامله طی هفته گذشته با بهای ۱۷۰ هزار تومان به معاملات خود پایان داد.

بر اساس گزارش انتشار یافته از سوی رویترز، ناکامی مقام های دولت یونان برای دستیابی به توافق نهایی با وام دهندگان بین المللی بر سر دریافت کمک های مالی جدید موجب صعود قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات شب گذشته به بیش از ۱۱۸۴ دلار رسیده بود و پیش بینی ها با توجه به افزایش حجم تقاضا افزایشی است، چرا که طی روزهای آینده آمارها و اطلاعات مهمی در خصوص اقتصاد سوییس و کانادا منتشر خواهد شد که تاثیر زیادی بر روند قیمتی این فلز گران بها خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار