کرمان؛

با هتک حرمت کنندگان عمدی ماه رمضان برخورد شود

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: برخورد با کسانی که عمدا حرمت ماه رمضان را نگه دارن بایددر دستور کار مسئولان باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری، یدالله موحد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان گفت: هر ساله در ماه رمضان یکی از دغدغه‌های جامعه مسئله‌ای با عنوان تظاهر به روزه‌خواری و هتک حرمت ماه رمضان است.

وی افزود: این مسئله احساسات دینی و غیرت مذهبی مردم را جریحه‌دار می‌کند و از مسئولانی که در صیانت از شعائر دینی مسئولیت دارند، انتظار برخورد با این افراد و تدابیری برای جلوگیری از این مسئله دارند.

موحد تصریح کرد: حتی افرادی که به دلایل شرعی معذور از روزه هستند، باید حرمت این ماه را نگه دارند و در امکان عمومی اجازه به روزه‌خواری و جسارت به اعتقادات مردم را ندارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت : دستگاه‌های انتظامی، قضائی و اصناف در ارتباط با اماکن اغذیه فروشی، رستوران‌ها باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند و آنها را در نحوه خدمت به مسافران و افراد معذور توجیه کنند تا حرمت این ماه و روزه‌داران نگه داشته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تلاش ما برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های این هفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.