رئیس روابط عمومی سازمان نظام پرستاری گفت: برگزاری دور دیگری از انتخابات صنفی نظام پرستاری به منزله انرژی و توانی تازه‌تر برای پیگیر مواضع و مطالبات پرستاری است.

سعید لک رئیس روابط عمومی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران بیان کرد:‌ در توسعه‌ی پایدار جوامع سلامت و امنیت مقام اول را دارا است و حافظ اصلی امنیت و سلامتی و ستون مهم و اساسی سلامت حرفه‌ی پرستاری است به عبارت دیگر پرستاران محور نظام سلامت هستند. 

وی افزود: سازمان نظام پرستاری از ابتدا با این نگاه و رویکرد به عنوان نماینده پرستاران در نظام سلامت کشور آغاز به کار کرد که تشکیل یک سازمان صنفی و حرفه‌ای برای پرستاران اتفاق کم نظیر دوران معاصر در عرصه‌ی پرستاری بوده که مبدا تغییر و تحولات اساسی در عرصه پرستاری شده است. 

لک گفت: این رویداد منحصر به فرد دیدگاه‌های جدیدی را با رویکرد حرفه‌ای برای پرستاری کشور مطرح کرده که ظهور و بروز آن ضمن تغییر نگرش ها نسبت به جایگاه پرستاری در جامعه، نقش بسزایی را در پیشرفت و تعالی حرفه پرستاری ایفا کرده است. 

وی ادامه داد:‌ بزرگترین ضرورت نظام سلامت در حال حاضر رعایت حقوق مردم، مدد جویان و بیماران به عنوان گیرندگان و دریافت کنندگان خدمات نظام سلامت می‌باشد که قاعدتا تا زمانیکه دست‌اندرکاران نظام سلامت اعم از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران از یک نظم و ساماندهی درونی برخوردار نباشند هیچ گاه نمی‌توانند مرهمی بر درد مدد جویان باشند. 

لک خاطر نشان کرد:‌ با وجود بیان این مطالب اهمیت حضور یک نماینده حرفه‌ای و نیز برگزاری انتخابات و شرکت آگاهانه اجتماع پرستاران در این عرصه روشن‌تر می‌شود. بنابراین لازم است پرستاران با حضور حداکثری خود اقتدار حرفه‌ی پرستاری را بار دیگر به همگان یاد آور شوند چرا که برگزاری دور دیگری از انتخابات صنفی نظام پرستاری به منزله انرژی و توانی تازه‌تر برای پیگیری مواضع و مطالبات پرستاری است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار