رئیس کمیته امداد امام خمینی:

نیازمند تصویب قوانین برای ریشه کنی فقر هستیم

پرویز فتاح گفت: اولویت اصلی کمیته امداد توجه به اشتغال مددجویان و ریشه کنی فقر در بین خانواده های تحت حمایت این نهاد است.

نیازمند تصویب قوانین برای ریشه کنی فقر هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در نشست با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تصویب قوانین در جهت خشکاندن ریشه های فقر از سوی مجلس اظها رکرد: قوانین در مجلس باید در جهت حمایت از محرومان و مستضعفان و اجباری کردن بیمه تامین اجتماعی برای این قشر از جامعه تصویب شود.

وی گفت: برنامه های کمیته امداد باید با اساسنامه جدید ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب منطبق شود و تحول در این نهاد به معنی نفی عملکرد گذشته آن نیست.

وی افزود: فقرا و محرومان در همه عرصه ها پشتیبان و در صف نخست حمایت از انقلاب و نظام بوده اند و شایسته نیست که آنان همچنان در فقر به سر ببرند و ما در برابر مشکلات این قشر مسئول هستیم.

فتاح گفت: ریشه کنی فقر در جامعه نیازمند عزم ملی است که بدون استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور و پشتیبانی قوای سه گانه این امر تحقق نمی یابد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تعامل و همکاری مناسب این نهاد با وزارت رفاه و تامین اجتماعی بیان داشت: از تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی از طریق قانون استقبال می‌کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات مددجویان کمیته امداد بحث ضمانت نامه های بانکی است مدد جویان کمیته امداد برای دریافت وام های چند میلیونی با مشکل ضمانت مواجه هستند در حالی که افرادی در جامعه وجود دارند که وام های کلان دریافت می‌کنند و حاضر به بازپرداخت آن نیستند.

فتاح گفت: از اولویت های اصلی کمیته امداد توجه به اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت این نهاد و توجه به تامین مسکن و مسائل فرهنگی براساس اصول ارزشی و انقلابی،‌بیمه درمانی و ازدواج از دیگر برنامه های این نهاد است.

نمایندگان مجلس نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهت تصویب قوانین در جهت ریشه کنی فقر، توجه به ایجاد اشتغال پایدار، مسکن نیازمندان، توزیع عادلانه یارانه، حمایت از تولیدکنندگان فرش در روستاها، ترویج فرهنگ وقف، توجه به مسئله فقر زنان، راه اندازی بانک قرض الحسنه و تقویت بخش نظارتی کمیته امداد امام خمینی تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار