اولین مرکز کاریابی بین المللی استان زنجان در راستای بهره گیری از ظرفیت نیروهای ماهر این استان واعزام نیروی کار به خارج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اولین مرکز کاریابی بین المللی استان زنجان در راستای بهره گیری از ظرفیت نیروهای ماهر این استان واعزام نیروی کار به خارج افتتاح شد.

غریوی درمراسم افتتاح اولین مرکز کاریابی بین المللی استان زنجان، افزود: طی سال‌های گذشته برخی افراد به صورت غیرقانونی اقدام به جذب نیروی کار جهت به کارگیری در خارج از کشور می‌کردند و راه اندازی مراکز کاریابی بین المللی می‌تواند مانع از سودجویی‌های احتمالی در این عرصه شود. 

وی اظهار کرد: موسسه‌های کاریابی بین المللی درزمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعالیت می کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به تشکیل دو مرکز مشاوره کارآفرینی طی سال گذشته در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تلاش بر افزایش این مراکز در راستای توسعه خدمات قابل ارایه در حوزه کارآفرینی است. 

غریوی ادامه داد: سه متقاضی دیگر برای راه اندازی موسسه کاریابی بین‌المللی در استان زنجان ثبت نام کرده‌اند فرایند کار برای اخذ مجوزهای لازم در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ضروری است. سه هزار و 926 تعاونی و اتحادیه در سامانه ثبتی تعاونی های این استان با 202 هزار نفر عضو و 41 هزار فرصت شغلی به ثبت رسیده است که از این تعداد دو هزار و 708 تعاونی فعال و یک هزار و 218 تعاونی غیرفعال محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.