شهرداری های مناطق شهر تهران برای میزبانی از ماه رمضان آماده شده و اقداماتی را برای رفاه حال شهروندان انجام داده اند.

اقدامات شهرداری های مناطق تهران را در اینجا بخوانیدغبارروبی و عطرافشانی 35 مسجد در منطقه 6

حبیب الله غفوری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان و با همکاری این اداره، هیئت امنا، ائمه جماعات منطقه و اهالی محله‌ها اقدام به غبارروبی و عطرافشانی مساجد به منظور پذیرایی از نمازگزاران و روزه داران می کند. 

غفوری تصریح کرد: نظافت و زیبایی بصری، بازپیرایی فضای سبز پیرامون مساجد، شست‌وشوی فرش‌ها، رنگ‌آمیزی، جمع‌آوری پوسترهای زائد و تجهیز سرویس‌های بهداشتی از دیگر اقدامات این اداره جهت آماده‌سازی مساجد و حسینه‌ها است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان افزود: مسجد مقدس جمکران نیز به صورت پایلوت با حضور جمعی از ائمه جماعات و شهردار منطقه غبارروبی و عطر افشانی شد. 

اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی در ماه ضیافت الهی

عابد ملکی شهردار منطقه 12 در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همزمان با ماه ضیافت الهی حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی و با همکاری نواحی شش‌گانه ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در سطح منطقه 12 برگزار می‌شود. 

وی افزود: غبارروبی و آذین‌بندی مساجد و برگزاری محافل انس با قرآن از مهمترین برنامه‌هایی است که در ماه نزول قرآن اجرا می‌شود. 

ملکی ادامه داد: برپایی نشست کمیته خیرین در نواحی شش‌گانه، تهیه و توزیع ارزاق بین بانوان سرپرست خانوار، برپایی سفره‌های آسمانی ویژه ایتام و بانوان بدسرپرست از جمله برنامه‌های اجرایی در این ماه هستند. 

شهردار منطقه 12 تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم آنها، برپایی کلاس‌های احکام، تفسیر قرآن، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به منظور ارائه خدمات به شهروندان در لحظه افطار از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه رمضان نام برد. 

قرائت فراز 44 صحیفه سجادیه در روز اول ماه رمضان

ابوالفضل حیدری، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدای ماه مبارک رمضان، فراز 44 صحیفه سجادیه در مساجد سطح منطقه قرائت می‌شود.

وی در ادامه افزود: برپایی نماز عید فطر، اجرای برنامه ویژه قدس و برپایی جشن مغفرت در بوستان خلیج فارس از دیگر برنامه‌های اجرایی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان است.

حیدری تصریح کرد: هر 5 محله از منطقه حدود 6 روز از ماه مبارک رمضان را در بوستان‌های محل خود جشن‌ها و ویژه برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 15  گفت: مجری این جشن‌ها از افراد محلات هستند و خانواده‌ها به عنوان مخاطب به صورت محله‌ای در برنامه‌ها شرکت می‌کنند.


 تکریم ایتام نیازمند در ماه مبارک رمضان

رضا احمدی، قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 16 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شهرداری منطقه به مناسبت ماه رمضان برنامه‌های آموزشی قرآن را با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی شهروندان با قرآن اجرا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: مساجد منطقه پس از اجرای غبارروبی برای استقبال از ماه مبارک برای اجرای برنامه‌ی افطاری اعلام آمادگی کرده‌اند و  هر شب شاهد برنامه افطاری در مساجد و مراکز قرآنی منطقه خواهیم بود.

احمدی، در خصوص برنامه‌های خیرین منطقه گفت: کمیته‌ی خیرین منطقه در ماه رمضان برنامه‌هایی از قبیل برپایی سفره‌های آسمانی ویژه‌ی ایتام و بانوان بدسرپرست، تهیه اقلام موردنیاز ماه رمضان برای بانوان سرپرست خانوار و برپایی مراسم تکریم ایتام به منظور سرپرستی و تعیین مددکار برای ایتام را به اجرا خواهد گذاشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار