دادستانی سوییس از ادامه روند تحقیق در پرونده جاسوسی از هتل‌های میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، دادستانی سوییس امروز از تلاش مقام‌های این کشور برای تحقیق در مورد حمله هکرها به رایانه‌های محل انجام مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 خبر داد.

"مایک لوبر،" دادستان کل سوییس در یک نشست خبری خاطرنشان کرد: "ما در حال تحقیق درخصوص این پرونده، که یک جاسوسی سیاسی در این کشور محسوب می‌شود، هستیم."

دفتر دادستانی سوییس پیش از این از تلاش این نهاد برای تحلیل و بررسی اطلاعاتی خبر داده بود که از رایانۀ هتل‌های محل اقامت مذاکره‌کنندگان به‌دست آمده است.

شرکت روسی امنیت رایانه‌ای "کاسپرسکی" چندی پیش از شناسایی یک حمله ویروسی به‌وسیله سیستم‌های امنیتی خود در اروپا خبر داده بود. پس از بررسی‌های دقیق کارشناسان این شرکت مشخص شد هدف این ویروس، جاسوسی از رایانه هتل‌های میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بوده است.

رادیو بین‎المللی فرانسه دیروز در گزارشی از شباهت ویروس مذکور با ویروسی که معمولاً در عملیات جاسوسی و خرابکاری رژیم غاصب صهیونیستی استفاده می‌شود، خبر داد.

این رادیو همچنین اضافه کرد همزمان با آغاز تحقیقات اتریش و سوئیس در خصوص سرقت اطلاعات از هتل‌های محل مذاکرات، رژیم صهیونیستی همواره کوشیده تا نقش خود را در انجام این حمله سایبری انکار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار