رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هیچ هتل 4 و5 ستارهای در شهرهای زیارتی کربلا، نجف، کاظمین و سامرا نداریم.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون    گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران با اشاره به محدودیت امکانات خدماتی در شهرهای زیارتی عراق اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر هیچ هتل 4 و5 ستاره‌ای در شهرهای زیارتی عراق از جمله کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برای ارائه خدمات به زائران ایرانی نداریم.

وی در ادامه افزود: از این رو از زائران عزیز باید انتظارات و توقعات خود را با شرایط واقعی عراق متناسب کنند. 

اوحدی تصریح کرد: با توجه به شرایط امنیتی کشور عراق و همچنین با دررنظر گرفتن این موضوع که در دوران صدام بعثی تلاش وی بر نگهداشتن شهرهای زیارتی در فقر و مظلومیت بوده است، توسعه اقتصادی به صورت جدی در این شهرها اتفاق نیافتاده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: از این رو سازمان حج و زیارت با تأسیس دو شرکت توسعه و عمران امید زائر و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مهر ماه تلاش کردیم از طریق جذب منابع مالی توسط شبکه بانکی کشور و بخش خصوصی چه در داخل کشور و چه در عراق، یک مدل مشارکتی به منظور توسعه خدمات رفاهی و رفع نیازهای زائران را تعریف کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه بانک‌های ملت، ملی و گردشگری سهامداران شرکت توسعه زیرساخت مهروماه هستند، گفت: امیدواریم با سرعت بخشیدن به فعالیت‌های ساخت وساز، شاهد تحول جدی در حوزه افزایش خدمات رفاهی در شهرهای مذهبی عراق باشیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
قاسم
۱۴:۰۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
چرا نداریم، هتل رویال در نجف، هر چقدر پول بدی اش میخوری،
آخرین اخبار