معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان ازبرگزاری نخستین نشست تخصصی تیم ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بلایا با هدف هم‌اندیشی و تبیین برنامه‌های اجرایی سال‌جاری در جمعیت هلال احمر کردستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج، بابک قنبری گفت: همانگونه که امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر پس از وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی به کمک مصدومین می‌شتابند وظیفه تیم سحر نیز حضور در محل حادثه و تسکین روحی و روانی حادثه دیدگان است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی در راستای تقویت طرح سحر کردستان، تشکیل جلسات بازآموزی، جلسات آمادگی روحی و جسمی برای اعضا و ایجاد هماهنگی بیشتر تیم آماده سحر برای ایجاد آمادگی در زمان بحرانی است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: تیم ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بلایای "سحر" متشکل از 27 نفر از افراد متخصص در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم‌تربیتی است که در مواقع بروز بلایا در محل حاضر شده و به آسیب‌دیدگان خدمات روانشناسی ارائه می‌دهند.

قنبری درپایان گفت: امیدواریم بتوانیم با به کارگیری همه استعداد و توانایی این تیم زمینه حضور فعالانه اعضا را در ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی پس از بلایا داشته باشیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.