زنجان؛

توزیع کلر بین روستاییان استان زنجان

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان، از توزیع کلر بین روستاییان خبر داد.

توزیع کلر بین روستاییان استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ رئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت: ایران جزو کشورهای مستعد بیماری‌های گوارشی به‌ویژه در فصل گرماست، از این‌رو در سطح استان زنجان نیز اقداماتی برای پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها انجام شده است.وی اظهار داشت: تقویت نظام مراقبت‌ از بیماری‌های گوارشی و واگیر بسیار مورد توجه است که در این راستا ساعات کشیک برای کادر درمانی تعریف شده و موارد مشکوک پیگیری می‌شود.

صائینی،به منشاء بیماری وبا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: منشاء این بیماری سبزیجات آلوده وارد شده از یکی از استان‌های همجوار یعنی قزوین بوده است وتاکید کرد: طی چند سال گذشته ۶۷ نفر از مردم استان زنجان در سال ۹۰ در خدابنده و ابهر با بیماری وبا درگیر شدند.

وی به تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان برای پیشگیری، طی اسفندماه سال گذشته در حوزه بیماری‌های گوارشی فصل گرما اشاره کرد و افزود: در این جلسه هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها به عمل آمد؛ چراکه پیشگیری نیازمند اقدامات بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان، به آموزش و ارائه آگاهی به‌منظور مقابله با بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی به‌صورت حضوری و غیرحضوری برای پزشکان و کارشناسان از دیگر اقدامات انجام شده توسط حوزه بهداشت به‌منظور پیشگیری بیماری‌های گوارشی بوده است.

صایئنی، زمان شیوع بیماری‌های گوارشی را اردیبهشت تا آبان‌ماه عنوان کرد.وی، به اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها اشاه کرد و گفت: نحوه ضدعفونی سبزیجات شامل چهار مرحله گل‌زدایی، انگل‌زدایی، گندزدایی و آبکشی است که باید به مردم آموزش داده شود.

وی گفت: اقدامات کنترلی، نظارت‌ها و نمونه‌گیری‌ها نتایج خوبی در پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها دارد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: زنجان ، کلر ، روستا ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.