سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

تأخير در انتشار گزارش حقوق بشر ايران ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سؤالات خبرنگاران درباره مذاکرات هسته ای ایران پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکابه سؤالات خبرنگاران درباره مذاکرات هسته ای ایران پاسخ داد.

به گفته کربی، "ما هنوز بر سی ام ژوئن (نهم تیر) تمرکز کرده ایم. جان کری هیچ تغییری در این موضوع نداده است و او هنوز خود را متعهد می داند که این توافق تا ضرب الاجل سی ام ژوئن حاصل شود و هیچ تغییری در این موضوع مشاهده نمی شود."

وی در ادامه گفت: به این نکته توجه کنید که به توافق نرسیدن بهتر از توافق بد است. بدیهی است که ما پای توافقی را امضاء نخواهیم کرد که ضروریاتی را که ما و گروه پنج به علاوه یک به دنبال آنها هستیم به همراه نداشته باشد.

این سخنگو در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات اتمی با ایران و تعبیرهای صورت گرفته از آن گفت:ما به طور شفاف درباره این موضوع صحبت کرده ایم که هیچ تغییری در سیاست ما در رابطه با بعد نظامی احتمالی برنامه اتمی ایران صورت نگرفته است.همانطور که دیروز هم گفتم جان کری وزیر خارجه اعلام کرد که ما بر روی تاریخ خاصی در گذشته اشاره نداریم، وزیر خارجه هرگز نگفته بود که مسائل مربوط به گذشته و حال بعد نظامی اتمی آنها مسئله دار نیست. البته که سوالات زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد و این موضوع سبب شده است که ما هم اکنون بر سر میز مذاکره باشیم.

وی افزود، تاخیر در انتشار گزارش گزارش حقوق بشر ايرانربطی به مذاکرات با این کشور ندارد.ما تاخیر در انتشار چندماهه این گزارش را قبول داریم.ما با تمام قوا بر روی این گزارش کار خواهیم کرد و شما شاهد خواهید بود که این گزارش در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.یکی از دلایل تاخیر در انتشار این گزارش به برنامه فشرده جان کری وزیر خارجه مربوط می‌شود.

جان کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: بر اساس برخی گزارشها مذاکره کنندگان آمریکایی در مذاکرات اتمی با ایران با در دسترس نبود برخی از سایت های ایران برای بازرسی موافقت کرده اند،گفت:ما درباره این موضوع صحبت کرده ایم.بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لازم است که دسترسی مطلوب به تاسیسات هسته ای ایران داشته باشند.ما گفته ایم که اگر نتوانیم اینگونه دسترسی برای راستی آزمایی را داشته باشیم آنگاه توافقی در کار نخواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۳۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
ای امریکایی ها، ای کدخداهای بی خدا لطفا گزارش حقوق بشر تو کشور خودتون و عربستان سعودی را هم منتشر کنید.
لبیک یا خامنه ای.
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۴:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
هرگز با شیاطین ضد اسلام نمی توان به توافق جامعی دست پیدا کرد؟!
آخرین اخبار