معاون فنی و عمران منطقه 6 از نصب اولین شبکه مکانیزه با توانایی جمع‌آوری زباله‌های ریز و درشت کانال‌های سرپوشیده در قلب پایتخت خبر داد.

رامین حسینی‌نژاد، معاون فنی و عمران منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: نصب شبکه مکانیزه به صورت پایلوت در این منطقه که برای اولین بار این شبکه در خیابان حافظ نرسیده به کریمخان احداث شده است.

وی در خصوص مزایای شبکه زباله‌گیر تصریح کرد: ایجاد این شبکه به منظور مدیریت و کنترل بهتر در فصل بارش و جمع‌آوری آب‌های سطحی ضروری است و نیز طراحی اتوماتیک آن بدین صورت که هرگاه سطح آب به حدی معین برسد، دستگاه شروع به کار کرده و زباله‌های انباشته شده پشت توری را تا جایی که سطح آب پایین رود جمع‌آوری کرده که از دیگر مزایای این شبکه می‌باشد.

حسینی‌نژاد، عنوان کرد: با اجرای این طرح از ورود کارگران خدمات شهری به داخل کانال‌های شهری جلوگیری شده که گام مهمی در راستای ایمنی و بهداشت فردی کارگران برداشته می‌شود.

معاون فنی و عمران منطقه افزود: بوسیله این شبکه زباله گیر علاوه بر امکان نظافت و لایروبی بهتر به روش مکانیزه، سرعت، دقت و حجم مدیریت آب‌های سطحی افزایش و نهرها و کانال‌ها نیز بهسازی می‌شوند.

وی تأکید کرد: دستگاه ساخته شده از جنس پلی‌اتیلن است و زباله‌ها بوسیله نوار نقاله به خارج از کانال انتقال و از انباشتگی و‌آب‌‌گرفتگی کانال‌ها جلوگیری می‌شود.

معاون فنی و عمران منطقه در پایان گفت: سیستم زباله‌گیر طراحی شده قادر است علاوه بر جمع‌آوری زباله از شبکه انهار، به عنوان یک حوضچه رسوب‌گیر و همچنین حوضچه جذب و تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی عمل نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار