شهردار منطقه 15 گفت: طرح انضباط شهری در خیابان شهید احمد جهانیان با هدف ارتقای کیفیت زندگی، زیست محیطی و امنیت محله‌ای در محدوده شوش شرقی اجرا می‌شود.

علی‌اکبر انجمنی، شهردار منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانبا اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در محله شوش شرقی اظهار کرد: این طرح در قالب طرح منظر شهری و تعیین تکلیف املاک و ساختمان‌های بلاتکلیف، افزایش فعالیت‌های عمرانی شامل تکمیل عملیات آسفالت، جدول و پیاده‌روسازی، زیباسازی و ساماندهی منظر شهری وساماندهی دستفروشان و در نهایت کنترل آسیب‌های اجتماعی به اجرا در‌می‌آید.

وی ادامه داد: به منظور اجرای مؤثر طرح انضباط شهری طرح موضوعات شهری با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ساماندهی دستفروشان با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و نیز ساماندهی معتادان و کارتن خواب‌ها با حمایت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران که همزمان پی‌گیری و وظایفی که برعهده منطقه است در اسرع وقت انجام خواهد شد.

انجمنی با اشاره به فعالیت‌های خدمات شهری در محله‌ شوش شرقی تصریح کرد: علیرغم مشکلاتی که در محل وجود دارد اقدامات مربوط به نظافت و پاکیزگی محله به صورت مستمر انجام می‌شود و در سال گذشته نیز در خصوص لکه‌گیری آسفالت و مرمت و تعویض نهر و جدول نیز اقدام شه است ولی برای ساماندهی این محله نیاز به اجرای یک کار ویژه داریم.

وی افزود: در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز سعی می‌کنیم با فعال کردن NGO ها (سازمان‌های مردم نهاد) در جمع‌آوری، اسکان و همچنین سلامت و بهبود افراد فعالیت کنیم و در این ارتباط ضروری است که به تفکیک و ساماندهی کارتن خواب‌ها، معتادین و نیازمندان بپردازیم.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها نیاز به حضور مددکاران اجتماعی داریم، تأکید کرد: این طرح در طولانی مدت نیاز به یکسری زیرساخت (بسترسازی و امکانات) دارد و با مشارکت شهروندان و عزم مدیران جهادی و افزایش روحیه همدلی محقق می‌شود.

وی در پایان گفت: خیابان شهید احمد جهانیان (کوه گچی سابق) از زمان‌های قدیم و از زمان انتقال بارفروشان از آن به محلی برای فعالیت صنف اوراق کنندگان خودرو و خرید و فروش لوازم یدکی دست دوم تبدیل شده است از طرفی با توجه به اینکه این محل در روز به دلیل فعالیت اوراقچی‌ها فعال است ولی در شب خالی از سکنه می‌شود زمینه بروز و حضور آسیب‌های اجتماعی از جمله کارتن خواب‌ها و معتادان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار