رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه صادرات غیرنفتی علاوه بر تامین زیرساخت ها، نیازمند کنترل واردات و تلاش برای رونق تولید ملّی از طریق شناسایی ظرفیت های موجود است.

علیرضا آقابالایی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ افزود: کارشناسان، تأمین سرمایه‌ مورد نیاز جامعه و بی‌نیازی از کشورهای بیگانه را از پیامدهای بسیار مثبت تلاش برای تولید ملّی می‌دانند.

وی تصریح کرد: با درنظر گرفتن سرمایه‌گذاری‌های قابل قبول در بخش کشاورزی از سوی مسئولان، جذب نیروهای کار و متخصص برای مشارکت بیشتر برای افزایش تولید ملّی بلامانع است.

آقابالایی ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل مناسب کشاورزی در کشور، اجازه‌ افزایش توان بهره‌وری را مقدور می‌کند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: گسترش سرمایه گذاری ها و تاکید بر حمایت مردم و دولت از تولیدات داخلی به معنای تلاش همگانی در راستای خودکفایی اقتصادی است.

وی افزود: صادرات غیرنفتی، از مباحث مهم اقتصادی در کشورهای متّکی به درآمد نفتی است، بنابراین رونق صادرات غیرنفتی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش ظرفیت تولید ملّی و دستیابی به رشد اقتصادی در این کشورها داشته باشد.

آقابالایی تاکید کرد: فراگیر شدن نهضت بهبود کیفیّت در همه واحدهای تولیدی را باید در افزایش استقبال از تولید ملّی تاثیرگذار بدانیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.