راهکارهای توسعه همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه های مغولستان و دانشگاه تبریز با حضور سفیر مغولستان در ایران، رییس و اساتید آکادمی علوم این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز ، رییس دانشگاه تبریز، در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و جامع ایران مطرح است، تصریح کرد: دانشگاه تبریز با بیش از 21 هزار دانشجو، 21 دانشکده، 750 نفر هیات علمی، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی و عضویت در چندین اتحادیه دانشگاه های منطقه و جهان، دارای توانمندی های زیادی در عرصه های مختلف بوده و با این ظرفیت آماده هر گونه همکاری مشترک با دانشگاه های جهان است.

دکتر محمد رضا پور محمدی، در ادامه با تاکید بر اینکه این همکاری های مشترک می تواند در زمینه هایی همچون تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های مشترک، کنفرانس ها، همایش ها و اجرای تحقیقات باشد، یادآور شد: در گذشته نزدیک، دانشجویانی از مغولستان در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

به گفته وی، دانشگاه تبریز در حال حاضر با 37 دانشگاه بزرگ دنیا تفاهم همکاری دارد و بر همین اساس هم آماده هر گونه همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه های مغولستان است.

سفیر مغولستان در ایران نیز در این نشست خواستار هر گونه همکاری مشترک علمی و تاریخی با دانشگاه های ایران و به ویژه دانشگاه تبریز شد.

اوت‌جان دامبینیام، در ادامه با تاکید بر اینکه شهر تبریز دارای پیشینه علمی و آموزشی قوی است، تصریح کرد: با توجه به سوابق تاریخی این شهر، می توان در اجرای برخی  تحقیقات علمی و پژوهشی با مشارکت دانشگاه های این منطقه و به خصوص دانشگاه تبریز گام های مشترکی برداشت.

رییس آکادمی علوم مغولستان، نیز در این آیین ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه های مغولستان آماده هر گونه همکاری با دانشگاه های دنیا از جمله با کشور ایران است، تصریح کرد: بر همین اساس نیز دانشگاه های استان آذربایجان شرقی و به ویژه دانشگاه تبریز در اولویت هستند.

پروفسور باتبولد انختوشین، در ادامه با اشاره به اینکه موضوعات همکاری فراوانی بین دو ملت در عرصه های مختلف وجود دارد، یادآور شد: مهمترین بخش این آکادمی نیز قسمت تاریخ و فرهنگ مغولستان است و در سایر موضوعات مانند  فنون، تکنولوژی و علوم اجتماعی فعال بوده و با 30 کشور و 100 سازمان علمی همکاری دارد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.