تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

اجرای طرح تفکیک از مبدا و توسعه فرهنگ بازیافت در منطقه

درگفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید امین طباطبایی رئیس اداره بازیافت منطقه 13 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: اداره بازیافت منطقه 13 به منظور اجرای طرح تفکیک از مبدا و توسعه فرهنگ بازیافت و با توجه به نقش مهم اصناف در تولید پسماند خشک از مبدا از اصناف و شهروندان سطح منطقه دعوت به همکاری و مشارکت در این امر کرد. 

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا، ارتباط و تعامل با اصناف پر زباله( سوپر مارکت‌ها، رستوران ‌ها و بانک‌هاو...) در جهت کاهش آلودگی محیطزیست می‌باشد.
طباطبایی در پایان گفت: طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند با متخلفان و اصناف زباله ساز برخورد می‌شود. 

 آماده‌سازی بوستان‌های منطقه 14 با نزدیکی به فصل تابستان

روح‌الله بیداد معاون خدمات شهری، شهرداری منطقه 14 در گفت و گو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری منطقه 14 در فصل تابستان، برنامه‌ریزی اوقات فراغت و ایجاد امکانات مناسب برای حضور فعال جوانان و نوجوانان به ویژه بانوان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بوستان‌ها است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، بهسازی و آماده‌سازی فضاهای بوستان‌ها باعث استفاده راحت شهروندان از امکانات رفاهی و فرهنگی در اوقات فراغت می‌شود.

بیداد تصریح کرد: ترمیم جداول، آب‌نماها، بازسازی و تعویض وسایل بازی، تعویض و نصب ست‌های ورزشی و... از برنامه‌های معاونت خدمات شهری، برای آماده‌سازی بوستان‌ها است.

وی در پایان گفت: برپایی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی بانوان در رشته‌های مختلف از دیگر اقداماتی است که برای پر کردن اوقات فراغت بانوان در نظر گرفته شده است.

برپایی پردیس قرآنی با 60 غرفه

غفار رضوانی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 8 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: پردیس قرآنی با موضوع (رمضان فصل نیایش) در سطح منطقه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این جشنواره از ابتدای ماه رمضان آغاز و شامل محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب، مسابقه‌های قرآنی، مشاوره‌های پزشکی، صنایع دستی و سوغات اقوام است.

رضوانی تصریح کرد: همچنین نمایشگاه خداشناسی با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه (س) در این پردیس فعالیت می‌کند.
وی در پایان گفت: این پردیس در ماه رمضان ازساعت 22 تا 24در بوستان فدک منطقه 8 برگزار می‌شود.

افزایش سرانه‌های فرهنگی و خدماتی با تکمیل پروژه‌های ناتمام

عباس علی فراهی‌زاده معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 1 درگفت و گو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: پروژه ساختمان سرای محله هاشمی با 97 درصد پیشرفت به زودی به بهره‌برداری می‌رسد که تأثیر به سزایی در افزایش سرانه‌های فرهنگی و خدماتی دارد.

وی افزود: همچنین تکمیل ساختمان ترافیک راهور، مهد کودک بوستان خانواده، بازسازی حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) مسجد دبیرستان حضرت معصومه (س) و توسعه شبستان مسجد جامع عبدالله در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 10 در پایان افزود: در راستای استانداردسازی و ارتقای کیفی معابر بر اساس اصول شهرسازی، نقاط آسیب‌پذیر در منطقه شناسایی و برای بهبود وضعیت عبور و مرور شهری آماده می‌شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار