یک جراح پلاستیک گفت‌: مجازات‌ها و جریمه‌های زیاد در کشورهای دیگر باعث می‌شود کسی که در هر عرصه‌ای مهارت ندارد اقدام به این کار نکند و امروزه مسئولین نظارتی باید به جراحی پلاستیک بیشتر توجه نمایند.

دکتر علی محمد میرفخرایی جراح پلاستیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه جراحی پلاستیک امروزه برد وسیعی دارد، گفت‌: هر اندامی که در اثر ضایعات دچار آسیب شده و قسمتی یا تمام آن از بین رفته باشد جراح پلاستیک ترمیمی با امکاناتی که در دسترس دارد در جهت رفع و بهبود تلاش می‌کند.

وی با تاکید به اینکه یک جراح پلاستیک در مواجهه با ضایعاتی به دلیل تصادفات‌، سرطان و .... در جهت رفع نقص بر می‌آیند، اظهار کرد‌: در دوران جنگ همکاران بسیاری در جهت رفع آسیب دیدگی و ترمیم بخشی از بدن تلاش کرده اند.

این جراح پلاستیک ادامه داد: در هر جامعه‌ای یک گرایش دیده می‌شود به عنوان مثال در برخی از موارد شاهد گرایش افراد به عمل بینی هستیم که شاید در جاهای دیگر دنیا نباشد‌.

وی با بیان اینکه در عمل بینی اگر مجرای تنفسی دچار مشکل شود در همه سیستم‌ها اختلال بروز کرده و از نظر ظاهر، بازدهی و اختلال روانی برای بیمار مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود یادآور شد‌: متاسفانه این وضعیت در جامعه ما عرف شده و هر کس که می آید، می‌خواهد اینکار را انجام دهد درحالی که این عمل باید توسط کسانی که دوره دیده و توانایی دارند انجام شود.

دکتر میرفخرایی در ادامه دخالت کسانیکه کارشان این نیست و مجاز به انجام این اعمال نبوده و مهارت کافی ندارند را نقص اجتماعی خواند و گفت‌: چنین مسائلی باعث می‌شود که زندگی یک فرد در اثر اشتباه فرد غیر متخصصی از بین رفته و مشکلات بسیاری را متوجه فرد‌، خانواده بیمار و نظام اجتماعی و بهداشتی کشور ایجاد نماید که این مشکل یکی از معضلات رشته جراحی پلاستیک محسوب می‌شود.

وی با تاکید به اینکه مجازات‌ها و جریمه‌های زیاد در کشورهای دیگر باعث می‌شود کسی که در هر عرصه‌ای مهارت ندارد اقدام به این کار نکند یادآور شد‌: مسئولین نظارتی باید به این عرصه بیشتر توجه نمایند‌.

این جراح پلاستیک در پاسخ به گرایش آقایان به عمل جراحی زیبایی خاطرنشان کرد‌: گرایش آقایان در حال حاضر در حد متعارف است و دلیل این گرایش نیز این است که آقایان نیز می‌خواهند از زندگی متعارفی برخوردار باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار