معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان در سال زراعی جاری، با جذب 112 درصد از اعتبارات مکانیزاسیون، مقام برتر کشوری را کسب کرده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از تبریز ؛ یرانی فام در همایش مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های جنوب استان، کارشناسان کشاورزی و کشاورزان هشترود با بیان اینکه در سال زراعی جاری اعتبار مکانیزاسیون استان 400 میلیارد ریال بود، افزود: آذربایجان شرقی موفق به جذب بیش از 440 میلیارد ریال شده است.

وی یادآوری کرد: شهرستان چاراویماق با جذب 73میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون مقام اول استانی را به خود اختصاص داده و با این اعتبار 105دستگاه تراکتور، هشت دستگاه کمباین و 130دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است.

ایرانی فام افزود: شهرستان هشترود باجذب 62 میلیاردریال اعتبار مقام دوم استان را درجذب اعتبارهای مکانیزاسیون کسب کرده و با این اعتبار 90 دستگاه تراکتور، 2 دستگاه کمباین و 48 دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، ادامه داد: با آغاز برداشت به موقع گندم از اراضی زراعی استان، پیش بینی می شود امسال 800 هزار تن محصول از مزارع آبی و دیم برداشت شود.

ایرانی فام، اظهار کرد: مراکز خرید در سطح استان تعیین و تجهیز شده و امسال پیش بینی می شود که بیش از 450 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط این مراکز از بهره برداران خریداری گردد ضمناً برنامه ریزی شده است که حدالامکان تا 5 هزار تن بذر مازاد بر سهمیه بذری استان برای تامین بذر کشاورزان استان های جنوب غربی و غرب کشور خریداری و به این مناطق ارسال شود.

وی گفت: امسال کارشناسان کشاورزی، افت و ریزش محصول را در مزرعه رصد و از ورود کمباین های دارای عیب فنی به مزارع جلوگیری خواهند کرد.

ایرانی فام، با بیان این که از سوی کمباین سازی اراک نیز به زودی آموزش های لازم برای کمباین داران ارایه خواهد شد، ادامه داد: کمباین مورد نیاز در شهرستان ها تامین شده و فقط 200 دستگاه کمباین مهاجر برای برداشت گندم به استان وارد خواهد شد.

 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.