تولید و توزیع لوح فشرده مناجات های سحری خوانی پیشکسوتان اصفهان با هدف حفظ و احیای سنت ها در مداحی و مناجات خوانی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازاصفهان، مدیر موزه عصارخانه شاهی اصفهان بیان کرد: طرحی با عنوان سحوری اصفهان توسط جمعی از پژوهشگران انجام شده است به این صورت که چندین سال پیش مناجات خوانی های ماه رمضان پیشکسوتان این عرصه در اصفهان مانند مرحوم استاد قوام جمع آوری و ضبط شده است.

عیدی ادامه داد: این مناجات ها در 18 تراک جمع آوری شده است که همراه کتابی که مناجات خوان های اصفهان مانند ملا محسن فیض کاشانی را معرفی کرده است بین بیش از 3 هزار علاقه منددر طول ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد.

وی افزود: قابل توجه است که این مناجات های جمع آوری شده در لوح فشرده همراه با شعر ها ونت نگاری های آنها است تا مستندات مکتوبی در این عرصه برای علاقه مندان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این کار توسط استاد هوشنگ جاوید موسیقی پژوه در حوزه مردم شناسی و فرهنگ عامه هستند انجام می گیرد، گفت: این کار برای اینکه سنت مناجات خوانی تحت تاثیر روندهای وارداتی قرار نگیرد و در واقع با هدف حفظ و احیای سنت ها در مداحی و مناجات خوانی انجام می شود.

وی افزود: اگر مناجات های سنتی ثبت و ضبط نشود ممکن است هر نوع روش به نام سنت جایگذاری شودو موجب می شود هویت مناجات خوانی از بین برود. 


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.