بیماری تب کریمه کنگو در مازندران جان یک نفر را گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشاهده بیماری تب کریمه کنگو در مازندران گفت: این بیماری بین انسان ودام مشترک است واز طریق حشره ای به نام کنه (یالوما) به انسان انتقال پیدا می کند.

دکتر اعرابی با بیان اینکه تا کنون 3مورد مشاهده این بیماری مثبت بوده است افزود : در شهرستان چالوس فرد ی در هنگام ذبح گوسفند و در تماس با بافت گوشت تازه، جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد:در شهرستان نوشهر نیز فرد مبتلابه این ویروس مشاهده شد وبهبود یافت ودر شهر کجور نیزفرد مشکوک به این بیماری شناسایی شده است وتحت درمان قرار دارد

وی با بیان اینکه به ازای هر 10نفر مبتلا 3نفر براثر این بیماری جان خود را از دست می دهند گفت:تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده با تب حاد است که بوسیله کنه منتقل می شود.این بیماری در میان حیوانات اهلی علامت ندارد و به پوست می چسبد وآلوده می کند.

از جای جای بدن خون می آید اختلال در پلاکت خون وپایین آمدن گلبون سفید خون می شود وباعث اختلال خونریزی در بدن،خونریزی مغزی،خونریزی بینی دستگاه گوارش وتب خود را نشان می دهد.

وی افراد در معرض تهدید را دامداران و کشاورزان اعلام کرد و گفت:شهروندان گوشت را از مراکزی که تاییدیه دامپزشکی و کشتار بهداشتی دارند تهیه کنند گوشت را در دمای 70درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه بجوشانند.

وی تصریح کرد: روستاییان از تماس مستقیم با حیوانات وگوشت ذبح شده وامحا واحشام دام خودداری کنند.

حتما از دستکش وماسک استفاده کنند وگوشت تازه را حتما در یخچال نگهداری کنند تا مورد ابتلا کاهش یابد .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.