مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: 48 درصد بیماریها بین انسان و دام مشترک است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، اکبر حسینی اضافه کرد: به استناد آمار سازمان بهداشت جهانی تاکنون از مجموع یکهزار و 709 عامل بیماری زا 832 عامل مشترک با حیوانات وجود دارد.نگه داشتن دام در منزل برای قربانی کردن موجب انتقال بیماری می شود

وی در نشست تبیین وضعیت دامپروری استان اصفهان اظهارکرد: رفتار پرخطر انسانها زمینه ساز انتقال بیماریها به جامعه می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی بیماری ها مانند تب کنگو در دام عوارضی ندارد و انتقال آن به انسان موجب خطر می شود گفت: نگه داشتن دام در منزل برای قربانی کردن زمینه ساز انتقال بیماری به انسان می شود.

حسینی با بیان اینکه کشتار دام باید در کشتارگاه ها و با نظارت این اداره کل انجام شود تاکید کرد: پوست کندن و خالی کردن داخل شکم گوسفند نیز موجب انتقال انواع بیماریها به انسان می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان درباره آخرین وضعیت کشتارگاه خمینی شهر هم گفت: منتظر ساخت و راه اندازی کشتارگاه صنعتی جدید در این شهرستان هستیم اما تاکنون احداث آن آغاز نشده و به همین دلیل کار این محل متوقف نشده است.
وی همچنین درباره تجویز و تهیه داروهای دامپزشکی ازسوی دامداران بدون نسخه پزشک گفت: سامانه ای برای داروهای تولید داخل کشور تهیه شده که مسیر تولید تا فروش دارو را نشان می دهد اما این سامانه درباره داروهای قاچاق کاربرد ندارد.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید براینکه این اداره کل بر عملکرد داروخانه های دامپزشکی نظارت ادواری دارد تصریح کرد: برخی ترکیبات داروهای دامپزشکی را می توان از داروخانه های معمولی نیز تهیه کرد و با بخشنامه نمی توان مسئله را حل کرد.
وی تاکید کرد: فرهنگ سازی دامداران و جا انداختن نقش دامپزشکی موثرترین راهکار برای روشمند کردن تجویز داروهای دامپزشکی است.
به گفته وی، در سالجاری 65 هزار بازرسی از مراکز عرضه گوشت همانند قصابی ها، بازارهای فروش ماهی و مرغ فروشی ها انجام شده و در 31 تن انواع گوشت فاسد معدوم شده است.

برچسب ها: اصفهان ، بیماری ، مشترک ، انسان ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.