با گسترش رسانه‌ها در دهه‌های اخیر نقش واگذاری رسانه‌ها در افکار عمومی به شدت افزایش یافته است.

حسین ملکی قائم مقام شبکه جام جم در گفتگو با حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص  برنامه‌های برون مرزی و تاثیرات آن گفت:در چند دهه گذشته کشور‌های غربی به دلیل آنکه از ظرفیت‌های رسانه‌ای بالایی برخوردار بودند موجب شد دیپلماسی قوی تری را در شکل و ساختار متفاوتی تشکیل دهند و از طریق آن یک هجمه بزرگ را در مسیر مورد علاقه اشان ترویج دهند و جنگ نرمی را علیه ایران شکل دهند ایران هم پس ازآنکه توانست شبکه‌های برون مرزی را در دل خود جای دهد و با ساخت آثاری مذهبی  به ترویج اسلام بپردازد و ذهنیت‌های مخربی را که غربی‌ها از ایران درذهن جهانیان  ترویج داده بودند مقابله کند. 

وی تصریح کرد: 17 سال از تاسیس شبکه جام جم می‌گذرد و تاثیرات شگرفی را از خود برجا گذاشته است و توانسته مبلغ‌های دینی را در کشور های مختلفی تربیت کند ما برای موفقیت مان باید دست به ولید آثاری بزنیم که دغدغه‌های ایرانی‌های خارج از کشور را به تصویر بکشیم و با این هدف که نیاز آنها چیست دست به تولید سریال و مستند بزنیم.

*سه‌گانه «جام جم»‌ تبدیل به یک شبکه شد 

وی در ادامه درمورد برنامه «اینجا ایران است» عنوان کرد: برنامه «اینجا ایران است» تنها و بهترین برنامه در شبکه جام جم که با استقبال بیشماری همراه بوده و توانسته نظر همگان را بسوی خود جلب کند درست است که با تغییر رئیس سازمان و مدیران تغییرات بسیاری شامل حال برنامه شد و سه‌گانه شبکه جام جم تبدیل به یک شبکه شد اما تمهیداتی که رئیس سازمان در راستای تولیدات این شبکه اندیشیده بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان صدا وسیما لازم دانستند که پنجاه درصد از برنامه های جام جم در کشورهای خارجی ساخته شود تا با حال و هوای مردم کشورهای مختلف همخوانی مناسبی داشته باشد و به نوعی برنامه‌ها از زبان دل مردم مقیم در کشورهای خارج بیان شود که این طرح خود گام بسیار مفیدی در جهت پیشرفت برنامه سازی در شبکه‌های برون مرزی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار