ثبت جهانی پارک ملی تنگ صیاد سبزکوه، پیشرفت‌ و توسعه استان چهارمحال و بختیاری را رقم می زند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت جهانی تنگ صیاد سبزکوه دربیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو،می توان پیشرفت‌های بزرگی در زمینه توسعه پایدار استان را پیش بینی کرد.

شهرام احمدی ضمن تقدیر از حمایت های مسئولان استان در تحقق این مهم، افزود: توسعه صنایع دستی، رونق گردشگری، ایجاد سیاست‌های علمی و خواهرخواندگی با سایر ذخیرگاه‌ها از جمله دستاوردهای ثبت جهانی این ذخیره گاه است.

وی ثبت جهانی تنگ صیاد سبزکوه را موفقیتی بین‌المللی برای استان و کشور دانست و تأکید کرد: باید برای پیشبرد اهداف و موفقیت این حرکت و تحقق توسعه پایدار استان تلاش شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مراقبت از مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده استان به بهترین شکل ممکن و با استفاده از توان بالای محیط‌ بانان خبر داد و تصریح کرد: حفاظت اصولی از محیط زیست، در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری موجود تأثیر به سزایی دارد.

بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکوMAB –ICC، هفته گذشته در مقر یونسکو در کشور فرانسه (پاریس) برگزار شد.

در این نشست، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.