مسئله نارضایتی پزشکان از تعرفه‌های پزشکی در گذشته نیز وجود داشته است، با وجود آنکه کشور آمریکا 15 برابر ایران منابع مالی دارد، اما 50 درصد افراد با درآمد بالا در این کشور ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تعرفه‌های پزشکی مسئله‌ای است که این روزها سروصدای زیادی به راه‌ انداخته و همه انجمن‌ها را به واکنش وادار کرده است واکنش‌هایی که شاید به نظر مسئولان امر چندان خوشایند نباشد.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان در این رابطه می‌گوید: تا چندی پیش تعرفه‌های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه به تصویب می‌رسید هم‌اکنون این وظیفه را هیئت وزیران برعهده دارد و مسئله نارضایتی از تعرفه‌ها نیز در گذشته وجود داشته است با وجود آنکه کشور آمریکا 15 برابر ایران منابع مالی دارد، اما 50 درصد افراد دارای درآمد بالای این کشور ناراضی هستند. سازمان نظام پزشکی واکنش و رویه‌ای متفاوت با وزارت بهداشت را در پیش گرفته است. این سازمان برای پیگیری در این خصوص به سراغ دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رفته است.

محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی هم از نامه رییس این سازمان به معاون اول رئیس جمهور خبر می‌دهد و سازمان نظام پزشکی را منتظر دریافت پاسخی از سوی وی اعلام می‌کند، اما در این میان اعتراض‌های متناوب انجمن‌های پزشکی به گوش می‌رسد، اعتراض‌هایی که در چند روز گذشته وزیر بهداشت را به واکنش واداشته است و در واکنش به این انجمن‌ها بیان کرد: انجمن‌های پزشکی خود را نماینده تمام جامعه پزشکی نباید بدانند.

وی در این واکنش خود از بیان حضور پنج تا ده درصدی جامعه پزشکی در انتخابات انجمن‌های پزشکی و سازمان نظام پزشکی نیز خودداری نکرده است.

محمد اکبری، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در خصوص تعرفه‌ها بیان می‌کند تعرفه‌های فیزیوتراپی در سال آینده تغییر خواهد کرد.

اما خبری از این تغییر تعرفه‌ای در سال جاری نیست و باید این انجمن نیز منتظر تغییر تعرفه‌ها در سال آینده بمانند در این بین انجمن‌هایی بودند که تعرفه‌ آنها نسبت به سال گذشته تغییر کرده بود از جمله این انجمن‌ها می‌توان به انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی اشاره کرد.

محمدجواد غروی، رئیس انجمن متخصصین آزمایشگاهی از کاهش تعرفه این متخصصین خبر داده بود و گفته بود قرار بود تعرفه متخصصین علوم آزمایشگاهی برای سال جاری بیست هزار تومان اعمال شود، اما این تعرفه در کتاب تعرفه جدید هفده هزار تومان در نظر گرفته شد این مسئله نیز با وعده تغییر تعرفه در سال آینده روبرو شد و این متخصصین طبق همین تعرفه هفده هزار بیمار را ویزیت می‌کنند، این مسئله می‌توانست راحت‌تر از این‌ها حل شود و دلیل اصلی این تغییر تعرفه‌ها به انجمن‌های پزشکی ابلاغ شود.



گزارش از محدثه محمدپور


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.