رئیس سازمان زندان‌ها از لزوم ایجاد زیرساخت‌های کانون اصلاح و تربیت برای سنین 18 تا 23 به موجب اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضائی  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی‌اضغر جهانگیری رئیس سازمان زندان‌ها در حاشیه مراسم جشن گلریزان ستاد دیه با اشاره به تغییراتی در آیین دادرسی کیفری جدید اظهار کرد: اجرای قانون آئین دادرسی کیفری از ابتدای تیر ماه کلید می خورد و در بخشی از این قانون آمده است که اطفال 15 تا 17 سال باید در کانون‌های اصلاح و تربیت بوده و بعد از 3 تا 5 سال به کانون دیگری منتقل شود، این بدان معنی است که باید مکان جدیدی برای 18 تا 23 ساله‌ها ایجاد کند.

وی افزود: برخی از زندانیان در ایام ماه مبارک رمضان مورد عفو قرار می‌گیرند و برخی دیگر به مرخصی می‌روند که امیدواریم امسال هم با موافقت رئیس قوه قضائیه زندانیان از این امتیازات برخوردار باشند.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: طرح ایجاد خودروهای ویژه برای انتقال محکومان از جانب شرکت ایرانخودرو همچنان موجود است اما باید اعتبارات ویژه‌ای در این خصوص تخصیص داده شود.

جهانگیری با اشاره به ساخت سری دوم سریال "در حاشیه" در زندان گفت: ریاست قوه قضائیه با ساخت سریال در حاشیه در زندان اوین موافقت کرده و مذاکراتی نیز در این خصوص انجام گرفته تا کمیته‌ای با حضور معاونت فرهنگی و سازمان زندان‌ها این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

جهانگیری در پایان گفت: سازمان زندان‌ها در تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فناوری قوه قضائیه بنا شد تا زیر ساخت‌های پابندهای الکترونیکی را ایجاد کند و کار به پیمانکار سپرده نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کانون ، زندان ، اوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار