بیرجند؛

رفع عطش درماه مبارک رمضان با انواع شربت های طبیعی

در ماه مبارک رمضان برای رفع عطش از انواع شربتهای طبیعی مثل شربت نعنا و سکنجبین و لیمو ترش و شربت خاکشیر و تخم شربتی می توان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ کارشناس تغذیه گفت: روزه داران وعده افطار را با چای کم رنگ ، یک یا دو عدد خرما و وعده سبک مانند نان و پنیر و سبزی آغاز کنند.

امیر پور تصریح کرد: در وعده افطار از انواع شربت های طبیعی مثل شربت نعنا و سکنجبین و لیمو ترش و شربت خاکشیر و تخم شربتی برای رفع عطش استفاده کنید.

وی در رابطه با وعده افطار افزود:لااقل یک فاصله یک ساعته را بین افطار و شام قرار دهید و همچنین از ترکیب پروتیین ،سوپ رقیق ،تخم مر غ آب پز و کوکو مصرف و از خوردن آش رشته با روغن و پیاز داغ فراوان خودداری کنید چراکه سبب بوجودآمدن مشکلات گوارشی می شود.

امیر پور خاطرنشان کرد: دروعده سحر در حد یک نهار ترکیب پروتیین و نان و برنج استفاده شود و برای این که بدن در طول روز کم آب نشود،فاصله بین افطار تا سحر 6 تا 8 لیوان آب بنوشید و از خوردن آب به صورت یک جا در وعده سحر خودداری کنید .

وی در ادامه افزود: برای رفع عطش در وعده سحر از سالاد و سبزی و از میوه هایی مانند هندوانه و خیار وآب لیموترش استفاده شود.

کارشناس تغذیه همچنین یادآور شد: در وعده سحر از خوردن چای پر رنگ و نوشابه های گاز دار و غذا های چرب اجتناب شود چرا که عطش را در افراد بیشتر می کند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.