سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: گزارش سازمان ملل علیه اسرائیل درباره جنگ غزه، سیاسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، اوفر گندلمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی درباره اتهامات سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب جنایاتی در جنگ غزه در سال 2014 گفت: گزارش سازمان ملل در این زمینه سیاسی و علیه اسرائیل بوده و هدف از این گزارش مخدوش کردن وجهه این رژیم است در حالی که باید از اسرائیل به دلیل مقابله با سازمان های تروریستی فلسطینی که هزاران موشک به سوی شهرهای اسرائیلی شلیک کردند، تشکر شود. این گزارش در کمیته ای تدوین شده که رئیس این کمیته طرفدار فلسطین بوده و از پول های تشکیلات خودگردان فلسطین برای مخدوش کردن وجهه اسرائیل استفاده کرده است. بنابراین ما بر این باوریم این کمیته از هیچ صلاحیت کارشناسی برای بررسی درگیری ها به ویژه درگیری های ما علیه حماس و سازمان های تروریستی در نوار غزه برخوردار نیست. اسرائیل یک رژیم دموکراتیک است که از شهروندان خود در برابر بارانی از موشک ها و خمپاره های فلسطینی علیه شهرهای اسرائیلی دفاع می کند. تروریست های فلسطینی پشت غیرنظامیان فلسطینی پنهان می شوند. حماس دو جنایت جنگی مرتکب شده است. از یک سو هزاران موشک به اسرائیل شلیک کرده است و از سوی دیگر نیروهای حماس باعث کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی شده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل از ارائه این گزارش به شورای حقوق بشر سازمان ملل نگران نیست، گفت:جامعه بین المللی اشتباه های موجود در شورای حقوق بشر را درک می کند. این شورا سالها مسئله حقوق بشر را سرکوب کرده است. شمار قطعنامه های این شورا بیشتر از قطعنامه هایی بوده که علیه ایران، سوریه و کره شمالی صادر شده است. بنابراین شاهد تمرکز دیوانه وار شورای حقوق بشر علیه اسرائیل هستیم و صدور گزارش های این شورا به معنای تبرئه کردن تروریست های فلسطینی است که جنایت علیه بشریت مرتکب شده اند.

گندلمان در ادامه ادعاهای خود گفت: اگر نظامیان اسرائیلی هر جرمی را مرتکب شوند این رژیم درباره این جرایم تحقیق می کند. اسرائیل یک رژیم دموکراتیک است و بر اساس قوانین بین المللی فعالیت می کند ولی حماس و دیگر گروه های تروریستی ارزشی برای قوانین بین المللی قائل نیستند و پشت غیرنظامیان فلسطینی پنهان می شوند و باعث کشته شدن صدها فلسطینی شده اند. حماس از غیرنظامیان در نوار غزه از فلسطینیان ساکن این منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر این گزارش بی اعتبار باشد، پس چگونه گزارش های آینده سازمان ملل می تواند معتبر باشد، گفت: ما از همکاری با نهادهای معتبر استقبال می کنیم. این نهادها باید در گزارش های خود حرفه ای و واقع گرایانه عمل کنند. ما گزارش های سیاسی شده را رد می کنیم. از سوی دیگر گزارش های مختلفی در اسرائیل منتشر شده است و می توان به آن اعتماد کرد چرا که قانون در اسرائیل حاکم است و ارتش درباره عملکرد خود تحقیق می کند و هر مجرمی محاکمه خواهد شد ولی این وضع در حماس وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار