سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور اصل و ریشه گزارش سازمان ملل در مورد احتمال ارتکاب جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را قبول ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی اسرائیل نشنال نیوز؛ "جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اعلام کرد: واشینگتن از ارسال گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل – در‌مورد جنگ 51 روزه اسرائیل در غزه - به شورای امنیت حمایت نمی‌کند.

وی در این باره گفت: آمریکا اساس و بنیاد این گزارش را قبول ندارد زیرا شورای حقوق بشر سازمان ملل گرایش ضد اسرائیلی دارد. ما مکانیزمی که این گزارش را تهیه کرده است را به چالش می‌کشیم، ما این گزارش را به صورت سطحی نمی‌خوانیم؛ بلکه مانند تمامی گزارش‌های سازمان ملل، آن را به دقت می‌خوانیم و اساس این گزارش را به چالش می‌کشیم. واشینگتن معتقد است درباره  این موضوع هیچ نیازی به پیش کشیدن شورای امنیت نیست. همچنین ما از تلاش های بعدی سازمان ملل درباره این گزارش حمایت نمی‌کنیم.

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار گزارشی در ارتباط با جنگ 51 روزه نوار غزه اعلام کرده بود: میزان خرابی‌ها و تلفات انسانی در جنگ غزه بی‌سابقه بوده است به طوریکه تاثیرات آن بر نسل‌های بعدی نیز وجود خواهد داشت. اطلاعات قابل توجهی جمع آوری شده است که نشانه های احتمال ارتکاب جنایات جنگی را از سوی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه سال گذشته ثابت می‌کند.

تجاوز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 8 ژوئیه 2014 (17 تیر 93) هفت هفته به طول انجامید و در آن 2 هزار و 200 فلسطینی ساکن این منطقه به شهادت رسیدند. سازمان ملل متحد بازسازی خسارت‌های این جنگ ناعادلانه را در غزه حدود 11 میلیون دلار تخمین زد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار