با 213 رای موافق؛

جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به تصویب مجلس رسید

نمایندگان در جلسه علنی امروز، ماده واحده طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را با 213 رای به تصویب رساندند.

جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به تصویب مجلس رسیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، ماده واحده طرح بررسی الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 2 تیر) با 213 رای به تصویب نمایندگان مجلس رسید. 

گفتنی است نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه (31 خرداد ماه) کلیات طرح مذکور را با 199 رای موافق به تصویب رساندند.

متن کامل این ماده واحده به شرح ذیل است:

در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هر گونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2-آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است؛ باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

3-هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره یک- بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره دو- وزیر خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش کند؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس هر شش ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌نماید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار