بر طبق تحقیقات جدید خوردن 100 گرم شکلات در روز امکان بروز خطر حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  یک مطالعه جدید که در مجله قلب انگلستان منتشر شد، خوردن 100 گرم شکلات در روز را در کاهش خطر حمله‌ی قلبی موثر دانست.

در گذشته شکلات به عنوان نوشیدنی تلخ مصرف می‌شد اما امروزه به عنوان یک تغذیه دلپذیر و خوشمزه و شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکلات با استفاده از دانه‌هایی از درخت‌ کاکائو، که بومی مرکزی و جنوب امریکا است ساخته می‌شود. تخمین زده می‌شود قدمت شکلات به 1900 سال قبل از میلاد برسد (فقط در کشور امریکا به طور متوسط مردم سالانه 4.5 کیلو گرم شکلات مصرف می‌کنند.)

در مکزیک، لوبیا کاکائو و یا همان دانه‌های کاکائو را  به رب و با آب گرم، وانیل، فلفل قرمز و سایر ادویه جات مخلوط کرده و به عنوان یک نوشیدنی مصرف می‌کردند.

امرزو شکلات را یک نوار جامد خوراکی می‌دانیم برای اولین بار یک شرکت پودر کاکائو و شکر و چربی‌های گیاهی را مخلوط کرد و شکلات خوش مزه کره کاکائو را ایجاد کرد.

در شکلات چه وجود دارد؟
بر طبق تحقیقات در دانه‌های کاکائو که شکلات از آن ساخته شده است بیش از 300 ترکیب مفید برای سلامتی بدن وجود دارد.

دانه‌های کاکائو همچنین حاوی دوپامین، سروتونین و ترکیباتی است که باعث ا‌فزایش دادن خلق و خوی و ترویج احساس راحتی و رفاه می‌شود.

شکلات دوست قلب
بر طبق تحقیقات شکلات کاکائویی به کار‌کرد صحیح قلب نیز کمک می‌کند و همچنین براساس گزارشات بین مصرف روزانه شکلات تیره و کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز و ضخیم و سخت شدن شریان‌ها ارتباط قوی وجود دارد. شکلات کاکائویی به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار